Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av Variosboy
Själv tycker jag inte att vi ska ha partier som samarbetar i block heller.
För tyvärr så blir det ju bara fokus på de frågor som alla partier är överens om i varje block, och det är på tok för lite, det finns fler frågor som är viktiga.

EDIT: Förtydligande
Senast redigerad av 1 Variosboy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nyval kommer det inte bli förrän Alliansen förlorar en viktig omröstning. Men först går bollen över till de rödgröna. De kommer ju inte heller kunna få majoritet eftersom de inte vill ha stöd SD. Därefter ett nyval. Men jag tror inte frågan är så väldigt överhängande. Det är klart att Fredrik kan sondera lite med MP, men säger de nej eller kräver orimligheter så kan han strunta i allt. De kan regera vidare. De behöver inte samarbeta med SD i alla fall. De lägger sina förslag, sedan är det upp till de rödgröna och SD att samarbeta om de vill fälla förslaget. Jag tror att det skall mycket till innan MP tar stöd av SD för att fälla förslag från Alliansen, då är det ju de som samarbetar med SD. Hur var det nu? Inget av de etablerade skulle samarbeta med SD. Eller? Dessutom kommer inte SD i något fall stödja Mona enligt vad de säger. Hur många år regerade inte Socialdemokraterna med passivt stöd av VPK. VPK var sura för att de inte fick vara med i regeringen, men fällde aldrig en S-regering.Antingen röstade de med eller lade ner sina röster. Det blir nog samma här. Om de rödgröna kommer med förslag så lägger SD ner sina röster, de kommer nog inte att stödja de rödgröna och fälla regeringen. Lika otroligt är att de rödgröna skulle stödja ett SD-förslag. Någon kanske kommer att påstå att Alliansen regerar med stöd av SD, men om man inte förhandlar med SD om stöd kan man nog inte påstå det.
Användarvisningsbild
av Brainy
Det känns mer och mer som att det borde gå att driva en minioritetsregering.
Oppositionen är förhoppningsvis tillräckligt smarta för att inte rösta med SD i t.ex. budgetfrågor.

Wetterstrand var ju så lagomt sur och otrevlig inatt när hon konstaterade att dom aldrig skulle sammarbeta med M så det förslaget är ju bara att lägga ner. Annars ser jag inte något fel i att söka hjälp där, de som röstat på M har gjort det för att de vill att M ska bedriva sin politik, krävs det stöd från MP för att kunna göra det så ska man söka stöd hos mp även om det kommer innebära kohandel. Men, förhoppningsvis kommer inte det att behövas. Vi har ju en till surtant i C som vägrar ta i MP med tång.

Kalle: Just det som är demokrati.

/Anders
av Tobbev
Brainy skrev:Wetterstrand var ju så lagomt sur och otrevlig inatt när hon konstaterade att dom aldrig skulle sammarbeta med M så det förslaget är ju bara att lägga ner.
/Anders
Den kvinnan är väl alltid sur.
Användarvisningsbild
av Brainy
När hon blev språkrör så tyckte jag hon var helt tvärt om...
Numer upplever jag att hon är aggressiv och negativ till allt som inte är precis som hon tänker. Är det för att hon inte behöver partiets förtroende längre när hennes maxtid som språkrör går ut?
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag gillar inte vänsterpartiet, men kampanjen dom dragit igång mot sd tänker jag banne mig stödja fullt ut!

Bild

Skapligt med folk dom fick ihop :)
av Cicaro
Som det ser ut nu finns fortfarande möjligheterna att SD inte får ett enda mandat(är blott 7000 röster över riksdagspärren) och att alliansen får egen majoritet(10 000 röster som skiljer)...

Allt beror på hur många förtidsröster som inte hann fram i söndags, förra valet var det uppemot 5% av rösterna som inte kunde räknas förens på onsdagen...

Samtidigt kan jag rekomendera denna artikel för intresseradeav demokrati och rättvisa, specellt med tanke på alla som upprörs över att en president i USA kan bli vald trots att en annan fått fler röster:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/or ... 366247.svd
Användarvisningsbild
av Fluffen
Nu sitter Sd i riksdagen om inget makalöst händer angående de röster som inte har räknats ännu och då får man väl diskutera med dem och se vad de vill först innan man börjar måla fan på väggen. Tycker mer och mer att vänstern är ett gäng flummar som inte respekterar demokratin mer än när det passar dem. Helst hade jag naturligtvis sett en egen majoritet för alliansen men nu blev det inte så. :(
av Cicaro
Som jag ser det så är det bara för alliansen att regera vidare, iom. att de rödgröna så tydligt sagt att de inte på något sätt tänker stödja sd så tolkar jag det som att enda sättet för dem att inte göra det är att rösta tvärtemot SD eller lägga ner sina röster och då kommer alliansen fortfarande kunna få igenom alla sina förslag... :roll:
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 49
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]