Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av DogWalker
V70BiFuel03 skrev:Wetterstrand sade just på eftersnack att "Hur skall jag kunna se mina väljare i ögonen om vi börjar samarbeta med Moderaterna?"
Konstigt att Reinfeldt inte har samma lojalitet & insikt gentemot sina väljare...... röstar man på Moderaterna så inte f-n gör man det för att de skall samarbeta med Miljöpartiet....
Ja, det där är en stor besvikelse. Jag tror Alliansens har tappat många väljare på just denna åsikt, och till nästa val har de redan nu tappat en till. Jag vill inte på något sätt bidra till att MP eller nån annan i de rödgröna får plats i riksdagen.
av *pettson*
Nyval vore inte dumt. Att plötsligt söka stöd hos dom man spottat på, oavsett sida är patetiskt, det är inget som håller.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Men frågan är om det finns något intresse för nyval annat än hos SD... för som jag ser det så finns det bara en vinnare på nyval & det är SD som med all säkerhet kommer att få ännu fler röster....dels för att folk ser att det inte är en bortkastad röst (dvs de kommer i allra högsta grad in i riksdagen).... dels för att " people tend to love a winner".
Jag röstade inte på SD men stör mig på massmedias behandling av dem & dess väljare.... 5.6% av folket är ingenting man kan ignorera. Moderaterna med de övriga allianspartierna förlorar så mycket på att inte föra en öppen debatt med SD SAMT vara lyhörda gentemot sina egna väljare (detta gäller naturligtvis oxå sossarna)....ingen tror väl för ett ögonblick på att SD´s 5.6% kommer från ingenstans....befintliga partier har fått släppa till dessa % enheter & SD hade inte funnits om Moderaterna hade slutat springa med svansen mellan benen & låtsats som att de påtagliga problem vi har i Sverige pga en vettlös flyktingpolitik som förts de senaste decennierna inte existerar.

Nu står vi istället med Moderaterna som inget hellre vill än att samarbeta med naiva trädkramare.....
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Nyval måste ju kombineras med höjning av %-spärren in till riksdagen om det ska vara någon vits.

6 % verkar lämplig gräns, då åker v, kd och sd ut - och alliansen kan bilda majoritetsregering.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hur kan man vägra samarbeta med ett parti som folket röstat fram? Kallas det demokrati ??:-/
Användarvisningsbild
av nolimits
~Kalle~ skrev:Hur kan man vägra samarbeta med ett parti som folket röstat fram? Kallas det demokrati ??:-/
Nä det är en konstig Demokrati i Sverige Kalle så länge de gamla standardpartierna inte får rösterna från dessa flera hundra tusentals SD röstare.Och damen Mona sen då ha ha ... Står och pratar om att nu så ska vi komma igen och bli starka mitt under valet när partiet inte fått så dåliga röster på ca hundra år.Mona var slut redan innan valet men nu tycks det även ha gått upp för hennes partikamrater.Dagens glädjeämnen är SD som skakat om i dessa jag vet bäst partier samt om nu MP ska desertera till Alliansen.Som sagt, Demokrati är ett vackert ord på ett papper som tycks vara svårt att leva upp till för även sittande regeringar.Ironi över situationen är ett av orden. :D
av llesrof
~Kalle~ skrev:Hur kan man vägra samarbeta med ett parti som folket röstat fram? Kallas det demokrati ??:-/
Det är väl fortfarande valfritt om man vill samarbeta eller inte? Att några lyckats rösta in SD i riksdagen är inte samma sak som att man måste samarbeta med dom. Om partierna inte delar varandras åsikter så blir det svårt att samarbeta, så enkelt är det. Jag delar inte SD:s syn på saker och ting men jag anser att de har rätt att komma till tals och har väldigt svårt för den hets som drivs mot dom. De må ha en del suspekta åsikter men det är minst lika suspekt att sätta krokbem och försöka sabotera för dom. Det är möjligt, och kanske till och med troligt, att deras kandidater är vit-makt-anhängare, fascister, nazister och allat annat hemskt som slutar på -ister, men det är ändå deras officiella linje vi får gå efter. Om någon inom partiet sedan uttrycker åsikter eller begår handlingar som strider mog lagen, ja, det är då man vidtaga åtgärder. Fram med dom och låt dom säga sitt och sedan kan vi reagera på det men att hålla på att baktala och försöka sabotera för dom är inte mycket bättre än att baktala och sabotera för andra som inte "är som alla andra", till exempel judar, muslimer, homofiler, färgade och andra minoritetsgrupper. På sätt och vis är det värre när etablerade partier och bildade människor saboterar för SD än när obildade och mer eller mindre retarderade skinbollar som inte begriper bättre, gapar "sverige åt svenskarna...". Två fel kan aldrig bli ett rätt.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Är det inte demokrati att även säga nej till ett samarbete? För det är ju inte demokrati om man tvingas arbeta med ett parti man inte vill jobba med ?:-/
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 49
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]