Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:cry:

:-(O)
av XCThord
Jag har bott i Stockholm hela mitt liv och idag är nog värsta dagen kollektivtrafikmässigt jag kan komma ihåg. Väldigt ovanligt att alla bussar ligger nere, o jag kom faktiskt med en av de sista igår kväll (hockey) :)

Värre är att jag är instängd hemma eftersom en (bakhjulsdriven) BMW 5-serie lyckats köra fast fullständigt och blockerar min uppfart. Vi (fyra män) försökte få loss den men misslyckades. Ligger ca 40 cm snö kring XC60:n och Cayennen står bakom en garageport som vägrar öppna sig... Blir nog att stanna hemma idag ;)

... och har blivit allmänt nojig över att byta XC60:n mot en framhjulsdriven S60 :/
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hmm, jag ska ut om ca 45 min och köra med 745:an det kommer bli kul bor i snövana Uppsala.
Användarvisningsbild
av vetten
Ja idag är jag glad att jag köpte min Rav4 i höstas :twisted: Min allé på ca 400m drev igen totalt på en halvtimme efter plogning, kom igenom utan större svårighet. Kom hem 2tim senare och då var vägen garanterat oframkomlig för "vanliga" bilar, mellan 30-70cm höga och långa drivor :( ja jag kom igenom men det gjorde inte en annan framhjulsdriven bil 5min efter mej. Fick ut och skotta loss henne. Kom på att en bil med antispinn på framhjulen och som inte är urkopplingsbar knappast går att köra i sån snö eftersom så fort det spinner så stryps ju motorn också så att man inte får någon drift alls utan måste börja om.

Enda problemet jag hade med Rav4an var att torkarna inte hinner med riktigt när snön sprutar över huven genom drivorna.

Men SNÖN :evil: är jag jävligt trött på vid det här laget. BLÄÄÄ!!!
Användarvisningsbild
av erikn
Man är ju lite sugen på att köpa en gammal terrängbil 11 när det kommer sånt här. Är också extremt less på att skotta, annars gör ju snön att det blir lite ljusare.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Växthuseffekten efterlyses :mrgreen:
Bild

/Kalle
Användarvisningsbild
av ketto
Bilden ljuger! :mrgreen: :mrgreen:

Näää, är riktigt kallt kan ja tro!
Användarvisningsbild
av Severin
~Kalle~ skrev:Växthuseffekten efterlyses :mrgreen:
Bild

/Kalle

Forskare varnar för att växthuseffekten gör det kallare i Skandinavien
Internationella forskare varnar i en ny bok för att klimatförändringar kan inverka på havsströmmarna och riskera att Golfströmmen stannar av.

Det finns allt säkrare tecken på att mänsklig aktivitet påverkar klimatet på jorden. Den 21 januari samlades en rad internationella forskare på Vetenskapsakademin i Stockholm för att diskutera ett jordklot under klimatstress, rapporterar Sveriges radio. Forskarna har publicerat en bok som sammanfattar de globala hoten.

– Om Golfströmmen kollapsar påverkas klimatet på våra breddgrader. Det blir kallare och jordbruk och fiske påverkas, säger Stefan Rahmstorf som är verksam vid Institutet för klimatforskning i Potsdam i Tyskland.

Uppvärmningen av jordens klimat kan alltså leda till att det blir kallare i Skandinavien!

Hade f.ö -31 här igår kväll
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 190

Men i fallet med pluginhybrider så skulle[…]

Hämtade nya bilen idag. Fick nya operativs[…]

Har precis startat upp min v50 fleskifuel efter en[…]

Planen är att ställa på fordonet[…]