Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Allinug skrev: lör 24 sep 2022, 07:58 .. Putin ler nog i mjugg över svenska valresultatet..
Visst har du en poäng men hade å andra sidan röd-gröna blocket vunnit så hade både V och MP aktivt försökt hindra att Sverige blir godkänt som medlem i NATO. Klart fördelaktigt för Vladimirovitj alltså. Känns som vi väljer mellan pest och kolera :bored: Jag är egentligen inget NATO- fan men just nu är vi i desperat behov av stöd utifrån. Har inget till övers för SD heller, det finns dessutom teorier om att de kan hindra godkännandet från Erdogan..
Det kanske inte var bättre förr men det var definitivt enklare :-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: lör 24 sep 2022, 07:58 Jag tror inte att vi behöver vänta på ryssen. Ryssen har redan varit här. Putin ler nog i mjugg över svenska valresultatet: Visst är de fascistiska i väst!
Vilket är det?

Menar du att Ryssland har fixat fram en Nazi-Regering i Sverige för man älskar Nazister och hoppas att nya regeringen ska stödja Ryssland.

Eller menar du att Ryssland har fixat en Nazi-Regering i Sverige för man hatar Nazister och nu har fått en anledning att invadera Sverige?
av Lövet
Lukasjenko försöker byta lag nu och Mori och Jinping lät Putin vänta när det var möte. Snacka om att han har fallit i anseende i diktatorsklubben nu, inte tvärtom.
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag menar att Putin i sin propaganda gärna framställer ”väst” som nazister, som hans land måste bekämpa. Så att vi får ett valresultat som ligger i linje med det han påstår betyder ju nu att det finns substans i hans påstående.

SD ligger ju ideologiskt just där, med bruna rötter.

Samtidigt verkar det som om andra länder i Europa går i samma riktning. De har också intrycket att deras länder är på fallrepet. Jag skulle inte bli förvånad om rysk propaganda ligger bakom. Det sprids mycket sånt i sociala media, falska nyheter, etc. Folk känner sig otrygga och ”populistpartier” vinner mark.

Nej, jag tror inte att Ryssland kommer att invadera oss, men om Ryssland gör det så är det en klar nackdel för oss att ha orutinerat folk i regeringen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Så du menar att Putin/Ryssland påverkar övriga länder i europa för att deras värsta fiender "Nazisterna" ska komma till makten för att senare kunna gå till anfall med skälet att man måste bekämpa Nazisterna.

Det var ju en väldigt avancerad teori, normalt brukar man ju stödja de som är vänligt inställda och vänner. Tex V, S och MP som har varit mot att vi ska gå med i Nato tex.

Om man nu inte tänker gå till anfall verkar det ju huvudlöst att de har påverkat så deras värsta fiender kommer till makten i Rysslands grannländer. Man borde väl intrigerna för deras vänner ska komma till makten
av Lövet
VolvoB20 skrev:Det var ju en väldigt avancerad teori, normalt brukar man ju stödja de som är vänligt inställda och vänner. Tex V, S och MP som har varit mot att vi ska gå med i Nato tex.
Tror Ryssland just nu har väldigt begränsade resurser och lite annat att tänka på än svenska val. Jag menar, vi utgör ju ingen stor maktfaktor i Europa eller världen. Vilket parti som leder här har liten betydelse för Ryssland i det stora hela. Det verkar också som vi i väst, i största allmänhet, överskattat Rysslands förmåga på de flesta områden.
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag tror inte heller att de bryr sig speciellt om valresultatet. Jag tror att propagandan bara syftar till att sprida osäkerhet och instabilitet i ”västs” länder.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Putins mobilisering verkar inte särskilt populär, inte alls omöjligt att den leder till kuppförsök eller revolt. Men även om det skulle lyckas behöver det inte betyda att det blir fred.
Turbulens och kaos brukar följa i spåren efter störtade diktatorer när striden om makten blossar upp på nytt. Ett återkommande tema i historieböckerna..
Användarvisningsbild
av Allinug
Hoppas att det blir fred!

Men vissa av de som fängslats för protest får sin inkallelseorder när de sitter i polisens förvar. :crying:
Användarvisningsbild
av Erik Å
Experter i väst ifrågasätter hur man ska hinna träna och utrusta 300000 reservister inom rimlig tid innan de skickas till Ukraina.
Men sånt tjafs verkar inte ryssarna hänga upp sig på. Svårt veta om videon är äkta, den kommer från en skum youtube-kanal..
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 147

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]