Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Larzan
~Kalle~ skrev:*bild* :wink:
Saknar inte den "värmen" alls när man låg på Heden/Boden.
Ni kan gott behålla den. :D
Användarvisningsbild
av Ståhl
det är bra att ha en låg bil kom jag på idag.
Eftersom min bil stod kvar när snöröjningen efter gårdagens snöfall så hade endast jag ca 2dm snö runt bilen..

Så jag backade ut å körde över snön ett antal ggr. Frontspoilern skötte skottandet. :lol:
av *pettson*
Snö.. :) ibland roligt.. ibland ett helvete. Mest.. hmm ivägen?
Bild
Ovan: nej.. jag har inte pillat på snön, men nån fick kämpa ett tag med traktorn.
Bild
Ovan: slungan till min stiga park, det fungerar bra, men drivorna blir stenhårda och måste tas bort bit för bit.
Bild
Ovan: Nej jag är inte tokig. Vindriktningen är däråt. Bara börja och köra för att kasta i vindriktningen.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Mycket att snöröja har du. :)

Mvh GK
Användarvisningsbild
av cybermunk
Vet inte om frågan varit uppe förr, men hur många gånger va ni ner i diket in i snövallar första vintern ni hade körkort??? va in i en snövall första vintern ca 1 månad efter att jag fått kortet :)
av ExCeed
Aldrig på 11 år. är det vinter tar nån det lugnt, annars bör man hålla sig till buss och taxi, eller passagerarsätet.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk
Användarvisningsbild
av opA
cybermunk skrev:Vet inte om frågan varit uppe förr, men hur många gånger va ni ner i diket in i snövallar första vintern ni hade körkort??? va in i en snövall första vintern ca 1 månad efter att jag fått kortet :)
Bild

Haft körkort i 5 år i februari... var ner i diket första gången i januari / februari... kanske mars i år första gången... självklart med min första bil som kostade mer än 10.000 :mrgreen:
Användarvisningsbild
av TheFlyingDutchman
Spoiler »
Hoppsansa! Det såg inte vacker ut! :) Har fastnat i snön med V50n det har jag gjort.. men inte körd ner i diket :lol:
Användarvisningsbild
av StringerBell
De vinterincidenter jag utsätts för regelbundet är uteslutande att jag i samband med parkering fastnar i snön. Nog så allvarligt vid de tillfällen man är beroende av bil. Därför är jag utrustad med spadar, grus och slirskivor. Snökedjor borde jag skaffat, men det blev inte av. Man tror ju inte det skall bli två riktiga vintersäsonger på raken.

Kört av vägen har jag aldrig gjort. Aldrig i närheten ens.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Första vintern jag hade körkort var på den tiden man plogade isbanor på sjöar även i Stockholmsområdet. Jag hade på den tiden en Ford Anglia "bärplockare" som faktiskt var en ganska kul bil. Jag hade på den tiden en blytung gasfot som nyttjades flitigt på dessa isbanor och för det mesta på nätterna eftersom det inte var så många på isen då, man ville ju inte ha några hinder i vägen :mrgreen:

Efter ett antal veckor hade bilar med dubb eller isspik dragit upp spår i isen som på sina ställen var ganska djupa.
Natten i fråga hade jag och några andra hållt på i nån timme när jag gick in "lite" för hårt i en böj och hamnade i ett av de djupaste spåren varvid bilen for upp i luften vred sig 3/4 varv och slog ner på sidan samt studsade och slog ner på andra sidan. Taket var i stort sett oskadat men bägge sidorna var intryckta. Den som kom bakom mig sa att han hade sett mina baklyktor virvla upp i luften. Jag klarade mig relativt oskadad och när vi välte bilen på rätt köl kunde den köras därifrån men såg inte vacker ut.

Mvh GK

P.S. Kom på när jag skrivit detta att det kanske inte handlar om snö, hoppas ni ursäktar :roll: :cry:
Senast redigerad av 1 gnestakalle, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 190
Byta bränslefilter V50 D2 -12

Jeg gjorde dette. ✅ https://youtu.be/doQA1WrCEW[…]

Løs del

Mulig. Helt deformert. Takk for svar

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]