- ons 22 mar 2006, 21:00
#34973
Kan erkänna att jag har skjutit en kolv pga alltför ivrigt laborerande med alternativa drivmedel!!! Om du inte har koll på lambdavärdet vid fullgas och fulllast, lek då aldrig med nitrometan!!!! :lol: Och visst gick bilen på E85 då. Utan nitrometan gick den som en klocka i över 2500 mil med en väldigt "inspirerande" körstil och utan problem. Men naturligtvis ska man börja fippla på saker som fungerar så förmodligen hade jag en något för snål bränsleblandning när jag trampade plattan i mattan. Vilket i sej inte var något problem vid ren E85-drift då etanolen brinner kallare än vad bensin gör. Men när jag då tillsatte nitrometan som i sin tur brinner varmt så i i hel...e så hade jag helt enkelt inte tillräckligt med bränsle i kylande syfte.
Men har detta avskräckt mej från att köra på E85? Nej det har det inte. Tvärtom!!
Och inte har jag hört något ventilknack heller som enligt CarMan borde uppstå pga det ökade ventilspelet.
//David
CarMan skrev:Jag har visat fakta att etanol får metall att korigera. sen kan väll vemsomhelst lista ut att man inte får igensatta spridare av detta på en natt.Och exakt vart har du faktan på att etanol är korrosivt mot metall???? Och varför i hela världen skulle spridarna bli igensatta?
Kan erkänna att jag har skjutit en kolv pga alltför ivrigt laborerande med alternativa drivmedel!!! Om du inte har koll på lambdavärdet vid fullgas och fulllast, lek då aldrig med nitrometan!!!! :lol: Och visst gick bilen på E85 då. Utan nitrometan gick den som en klocka i över 2500 mil med en väldigt "inspirerande" körstil och utan problem. Men naturligtvis ska man börja fippla på saker som fungerar så förmodligen hade jag en något för snål bränsleblandning när jag trampade plattan i mattan. Vilket i sej inte var något problem vid ren E85-drift då etanolen brinner kallare än vad bensin gör. Men när jag då tillsatte nitrometan som i sin tur brinner varmt så i i hel...e så hade jag helt enkelt inte tillräckligt med bränsle i kylande syfte.

Men har detta avskräckt mej från att köra på E85? Nej det har det inte. Tvärtom!!
Och inte har jag hört något ventilknack heller som enligt CarMan borde uppstå pga det ökade ventilspelet.
CarMan skrev:& ni som kör hade ju tydligen noll koll på en sån sak som att oljan förbrukas ruskigt fort & det är oerhört viktigt att byta denna i tid!Kan du påvisa att oljan blir dålig? Inget matnyttigt på etanolforumet?? Är du läskunnig????? För det verkar då rakt inte som du är det! Eftersom du gissar att det mest är, enligt vad det verkar på dej, ren och skär smörja där!!! Har du inget på fötterna...var då försiktig med vad du säger!!!!!
Så det verkar inte så så mycke mat nyttigt på det där etanol forumet, gissar att det mest är tips på hur man får bilan att gå på "skiten"
//David