Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av Tomas88
En sak jag tycker är lite tråkig med valdebatten idag är att riksdagspartierna knappt vågar ha egna åsikter. I alla fall låter det som så när någon ställer en fråga. Alla verkar livrädda för att inte vara eniga med sina sammarbetspartier.
Värst tycker jag Alliansen är men de röd-gröna har tagit efter allt mer.
Visst är det väl bra att presentera ett gemensamt förslag för hur politiken skall se ut men som det är nu undviks nästan alla frågor där man inte är överens och hänvisar bara till någon gemensam uppgörelse (om man ens har det ännu).
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Tobbev skrev:
Michaelvecel skrev: Med 1500 mil i körning per år innebär höjningen en ökad kostnad på 49 kronor/mån
år 2012.
Oj! Dags att sälja huset, hur skall man annars klara den höjningen :roll: :)
Ingen aning, blir jäkla tufft alltså :D :mrgreen:
av Lövet
En röst på Socialdemokraterna eller Miljöpartiet är också en röst på denna trevliga kille:

"”Kuba är ett fantastiskt exempel på hur man under mycket fattiga förhållanden kan uppnå folkligt deltagande och ekonomisk rättvisa” (Lars Ohly, Dagens Politik 27/12 1996)."

Undrar om de som misshandlas, fängslas för sina åsikter och svälter är av samma uppfattning...
Användarvisningsbild
av Fellow
V70BiFuel03 skrev:Jag har faktiskt sett Al Gore's film.... så, jag vet ju att jorden är på väg att gå under... & då är det ju upp till var & en att ta sitt ansvar att rädda miljön !!!!!

Ett sätt kan vara att spola toaletten en gång i veckan.....
Varje normalt funtad person förstår väl att bilismen är en styggelse...vad är det för fel på bussar & eller spårvagnar/tunnelbana?!?!? Egentligen så borde Staten konfiskera alla privatägda bilar & tvinga vanligt folk att åka kollektivt.... svensson är ju uppenbarligen ändå inte förmögen att ta rätt beslut själv....bättre då att det görs för honom.

Så som det är nu så är det ju bara orättvisor....se bara de som åker runt & vräker sig i fina dyra bilar.... Tänk på de som inte har råd med fina bilar då?!? Varför ska de behöva vara utan? Varför inte anamma samma koncept som i forna DDR.... ett & samma bilmärke... en liten gullig folkbil som har starkt begränsad räckvidd & förskonad från onödig lyx.... först då får vi jämlikhet & rättvisa !

Nä, jag tycker att skatterna borde chockhöjas... för att inte tala om skatten på drivmedel.... har man råd att åka runt & sprätta i en Volvo för en halv miljon har man allt råd att betala ett högre pris på bensin/diesel.
Skatteintäkter behövs ju & de som arbetar måste ju vara de som betalar...eller hur? Hur ska det annars kunna betalas ut bidrag till alla de som inte vill/orkar arbeta ?!?

Höj skatterna för miljöns skull !!!!!

kan ni gissa vilka som får min röst :) :wink:
Sen att Al Gores filmer är lika mkt bullshit som allt annat som säger att bilen skitar ner. Sluta skövla regnskog och fiska ut haven så kommer nog jordens naturliga filter sålla bort skiten.
Användarvisningsbild
av Tomas88
andreas_lofgren skrev:En röst på Socialdemokraterna eller Miljöpartiet är också en röst på denna trevliga kille:

"”Kuba är ett fantastiskt exempel på hur man under mycket fattiga förhållanden kan uppnå folkligt deltagande och ekonomisk rättvisa” (Lars Ohly, Dagens Politik 27/12 1996)."

Undrar om de som misshandlas, fängslas för sina åsikter och svälter är av samma uppfattning...
Men röstar man på ett parti så röstar man ju på ett parti. Röstar man på moderaterna så lägger man ju inte en röst på KD.
Vänsterpartiet lär väl få runt 5% av rösterna så de får väl inte så stor makt i sådana fall.
Sen är ju 1996 ett tag sedan så det kanske inte är så mycket att hänga upp sig på ett visst citat. Börjar man leta kan man nog hitta ogenomtänkta saker som sagts från personer från alla partier.
Användarvisningsbild
av camaro69
Tomas88 skrev: Börjar man leta kan man nog hitta ogenomtänkta saker som sagts från personer från alla partier.
Mona Sahlin står ju för en riktig höjdare: "Det ska vara häftigt att betala skatt"

Vad är det som är så häftigt?
Att en skärgårdsfiskare ska gå ifrån sitt hus som ärvts i generationer? Detta p g a bisarra fiktiva fastighetsvärden.

Varför ska en 300 kvm lyxvilla i "tassemarkerna" ha ett lägre taxeringsvärde, än en 80 kvm småvilla i en förort vid storstad? Rättvisa?

Anders Borg får min röst. Äntligen en finansminister med ordning och reda, samt ansvar.
Senaste riktigt kompetente finansminister innan Borg var, enligt mitt tycke, Kjell-Olof "Olje" Feldt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Tomas88 skrev: Vänsterpartiet lär väl få runt 5% av rösterna så de får väl inte så stor makt i sådana fall.
Jo det stämmer ju. Men Lars Ohly kommer in i regeringen trots detta. Vilket depardement tänker Mona ge honom tror ni? Försvar eller Utrikes kanske. Men om omröstningen ovan skulle bli valresultat skulle Sveriges riksdag bestå av Moderaterna, Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna och Piratpartiet.
Användarvisningsbild
av Tomas88
"Det ska vara häftigt att betala skatt" tror jag inte är så ogenomtänkt. Senast för några dagar sedan så hörde jag en reporter fråga henne om hon fortfarande tyckte det ska vara häftigt att betala skatt, och det tyckte hon.

Sen hur värst häftigt det är vet jag inte, men nödvändigt för att samhället skall fungera är det ju.
Användarvisningsbild
av SvenB
Tomas88 skrev: Senast för några dagar sedan så hörde jag en reporter fråga henne om hon fortfarande tyckte det ska vara häftigt att betala skatt, och det tyckte hon.
Frågan är då, varför försöker hon smita undan i så fall. Dagisavgifter och parkeringsböter är väl också en form av skatt. Ja hon är inte ensam, men en högt uppsatt politiker får inte slarva så.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 49

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]