Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
~Kalle~ skrev:Funk: Vilka bilar startade inte? (Nyfiken) :wink:
En XC90 D5, med massor av extrautrustning och tillbehör vi använt dagen innan så batteriet var väl inte på topp. V50 T5 AWD och V70 2,5T vägrade också den dagen. Den enda bilen av något 15-tal utanför hotellet som startade (förutom två av våra) var en stor BMW, tror det var en 740.
Vi hade nog en bit under -30 varje natt under någon vecka så alla bilarna var ordentligt sega då och då, men när det var som kallast så var det inte många bilar som startade utan motorvärmare. Den enda bilen som aldrig knorrade det minsta var V8:an.
En ortsbo påstod att han hade haft -48 samma morgon bara någon kilometer från oss, den dagen kändes ishotellets 5-6 minusgrader inomhus riktigt varmt...

/Thomas
av matzen10
20100106

-24 på landet..

Visst är det skönt med lite kyla på vintern istället för det eviga regnandet och slasket. Men nu har det varit svinkallt i snart två veckor så det får gärna bli mildare! :-(O)

Behöver köpa ny väderstation oxå; någon som har en recension att bjuda på?

/M10
av Cicaro
matzen10 skrev: -24 på landet..
Igårkväll var det -20 i centrala Solna :-)

Mja nu kanske det lite väl kallt(runt -8 till -12 är lagom enligt mig vintertid). Men å andra sidan så mycket "varmare" än när det håller på att töa och snöa om vartannat fuktigt och rått...

Som de sa på tv häromdagen:
"Det finns ingenting kallare än ett 10gradigt regnigt göteborg"
Användarvisningsbild
av Marlboroman
-21 på solsidan... :shock: Kommer att vara grisigt kallt inne på jobbet idag. Det blir att kräva ut ett underställ och en mössa att ha under hjälmen. Skrämmande att man ska behöva klä på sig som om man ska ut i vinterkriget fast man jobbar inomhus.
Användarvisningsbild
av SvenB
Larzan skrev:Vill hellre ha snö än så här kallt.
Bild
Men nu har vi snö (70 cm) OCH kallt. (-20 grader) i Södermanland.
Användarvisningsbild
av camaro69
Nu har väl alla vinterälskare fått så dom är nöjda.

Elmätaren snurrar väl knappast "frivarv" i husen. Luftvärmepumparna ger ingen effekt.

Nej fy f-n för vinter.
Användarvisningsbild
av SvenB
camaro69 skrev: Luftvärmepumparna ger ingen effekt.

Nej fy f-n för vinter.
Jo konstigt nog, fråga mig inte hur. Jag har en luft/vattenvärmepump och kännde på röret före elpatronen (spetsvärmen), och det var riktigt varmt. Men för första gången (tror jag) har elpatronen fått stötta för att få varmt. Jag håller med, fy f-n för vinter.
Användarvisningsbild
av Funk
-12 här på solkusten, hade väl varit helt OK om det inte blåst småjävlar.... snön ligger i meterhöga drivor på grund av vinden.
Föredelen med alla nyheter som pratar om trafikkaos är att det är ganska få som ger sig ut i trafiken. Jag har nog aldrig sett ICA Maxi så folktomt som idag...

/Thomas
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER