Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
:) He he. Okej. Mjo lite snö har det varit.
Men det kan ju likaväl vara halt en morgon och det är ju de som är det luriga. Skulle jag vetat att jag bara behövde köra bil mitt på dagen så hade jag nog lagt på dem men nu vet jag inte.
Amarace skrev:Fast inte är det så kul att kanske köra på ett barn eller vålla en annan olycka bara för att man får ha sommardäck. Nog tycker iaf jag att vinterdäck ska sitta på så länge man vet att det kan finnas risk för halka.
Nä det är det inte men jag sa bara vad som gällde och rekommenderade varken det ena eller det andra med mitt inlägg.
Sen handlar det nog mer om din egen bedömning och körstil än vad du har för däck tror jag.
Tidigare så fanns det ju ingen lag på vinterdäck och då fanns det de som körde med sommardäck året om och jag vet inte om de var särskilt mycket mer olycksdrabbade än andra.
Vore intressant om någon hade lite statistik över detta.
Användarvisningsbild
av Gizz
Så nu är mina sommarpuckar påsatta. Fixade med bromsarna också så nu löper dom lätt tillbaka efter man har bromsat. Fick cylinderfett till mitt bromsok ifrån biltema som jag köpte förra våren. Detta hade koxat ihop glidpinnarna så oket var riktigt trögt att flytta på. Men det är fixat så nu hoppas jag att bensinförbrukningen minskar något. Tycker att mina 0,78 har varit lite väl högt nu. ;)
Användarvisningsbild
av Guligan
På onsdag blir det 17" och sommardäck, vårkänsla javisst...!!
Användarvisningsbild
av Brainy
~Kalle~ skrev:Tänk på att vinterdäcken drar upp bränsleförbrukningen !
Tror inte det är så många här som har en lägre bränsleförbrukning med sommardäcken än vinterdäcken.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om man pratar om ljudnivån så är den mycket mycket lägre med vinterdäcken än med sommardäcken! Konstigt fast sommardäcken har fått bra kritik för sin låga ljudnivå :???:
Användarvisningsbild
av Phantom
Inga sommardäck i helgen för min del :( Som vi bor är det än så länge för riskabelt med halka och snö som de varnar för kommande vecka.
Jag har iaf lägre ljudnivå med sommardäck än vinterdäck(dubb) samt bättre väghållning, så jag ser fram emot dagen då sommarhjulen monteras...när det nu blir :roll:
Användarvisningsbild
av ketto
Här bli de inge sommardäck än iaf! "tittar ut genom fönstret och ser att de snöar" :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]