Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Turbo+ skrev:Bara jag som gillar typ main-stream r&b antar jag? :wink:

/Turbo+
OMG :-O)

Jag köper det en utekväll på krogen, men annars spyr jag på eländet. Förknippar det direkt med dessa poppande BMW turkar, som ska flasha runt på stan och tro de äger vägarna. Även den eländiga klädstilen och attityden som hiphopare överlag har, står mig upp i halsen... Men det är ju bara min åsikt :mrgreen:

Jag respekterar fortfarande var och en, och således de som inte accepterar min musik. :)
om man ska sammanfatta min musiksmak så kan vi ju skriva några av grupperna/artisterna jag lyssnar på
Cosa Nostra(Svenskt Punkband) Eldar heter det enda album jag hittat av dom.
Alice Cooper
GnR
hmmm Smokie
Ultima Thule(Säga vad man vill om dom)
Hel
Roger Pontare(händer att jag lyssnar på) Har några låtar bland annat När vindarna viskar mitt namn.
Rednex Cotton Eye Joe
Sarek(Bandet inte nationalparken)
Blues Brothers
sist men inte minst Iron Maiden skulle kunna påstå att dom har 90% av mina öron :P

Kan man sammanfatta blandningen så bordet det vara en jävla blandning.
Senast redigerad av 1 cybermunk, redigerad totalt 0 gånger.
Just nu gäller
Year Long Disaster

Clutch:

Och mina synthfavoriter:
VNV Nation:

Intuition:

Frozen Plasma:

"Punkigt"
Dropkick Murphys:

Hawaii Mud Bombers:

Tvära kast, jag vet...
/Thomas
Mina val är minst sagt skiftande..

Progressive House (främst Bedrock, John Digweed)
Iron Maiden
Kiss
Amy Grant (Otrolig röst!)
Jennifer Brown (har dock inte gjort något eget material på 4-5 år)

För de som inte vet vad Bedrock och Amy Grant är för sorts musik så kan jag rekommendera min hemsida för lite Youtube från dessa artister. Välj Musicvid'z i högermenyn, under "Kategorier". har du inte lyssnat på progressive House förr så rekommenderar jag att du scrollar ner och väljer "Bedrock - Café Del Mar" eller "Bedrock - Beautiful Strange".
Inte komplett men titta in lite senare så kommer det finnas mer :-) Kvaliteten är förstås inget att hurra för och gör inte artisterna rättvisa men, men...
http://matzen10.wordpress.com/

M V H
---> Matzen
Anything that has a good sound to it.... å andra sidan så är det ju synnerligen individuellt vad som tolkas som ett gott ljud :wink: ...

Främst Techno, Trance... men sitter man & lång kör så är inte Country låtar helt fel heller...beror lite på vilket humör man är på.

lite OT.. såg nyss en film (An American Carol) där Country stjärnan Trace Adkins gästspelar & även sjunger....fan vilken cool röst...eller röstläge eller vad man nu ska kalla det...lät jävligt manligt i alla fall.
Äter det mesta i musikväg även om jag har förkärlek för musik som är tillverkad före 1990 :o

Just nu rullar: Rönnblom - Det är inte snön som faller :roll:
Såg lite tips på Synth grupper ovan, helt klart vettigt när jag lyssnade och vill även komplettera med Funker Vogt. Riktigt tunga som rekomenderas till en bra anläggning i bil, hade alltid Funker Vogt som test musik när jag skulle pressa anläggningen lite extra när jag höll på som mest med Billjudsbygge :)

Håll till godo: Funker Vogt - Navigator http://www.youtube.com/watch?v=xjHvn6Mgzh8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 31

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024