Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

osla skrev:
Vojje skrev:tondöv? :roll:
menar du mig? finns ju inge bättre än dansband, rock, rockabilly, och liknande. däremot all musik som spelas på radion idag är ju totalt värdelös, lyssnar man på sånt kan man ju inte vara annat än tondöv :lol:
Jag är benägen att hålla med. Sådan där dubstep får jag psykbryt av. Där hör man ju aldrig en enda hel takt utan att den skall brytas sönder med offbeats, synkoper och triolsynkade lågfrekvensoscillatorer. Hatar skiten. Tacka vet jag barockmusik och EBM/råsynth.
Dubstepen var bättre innan den blev kommersiell och varenda highroller började addera det till "sin" musik.
Tacka vet jag drum and bass, där har vi lite själ. ;)
Jag kan inte säga att jag brukar lyssna på en viss sorts musik. Idag råkade jag på denna gamla låt. Fina målningar och så upptäckte jag att Volvo är med i låttexten. :D "en ensam Volvo sliter i motvinden på Tjörnbron".

[youtube]D1oN97OMyW4[/youtube]

Och här är det Jerry Williams med orkester som står för agogiken i samma låt:

Och då blev det en helt annan låt. :)
Har lyssnat dom senaste dagarna på låtar med den svenska 60-talspopgruppen Tages. Orsaken är att jag fick reda på i förrgår att sångaren Tommy Blom avled den 25/5 2014. R.I.P. :cry:

[youtube]GcycSWIyCPc&fmt=18[/youtube]

Med anledning av detta sände radiokanalen Vinyl 107 i förmiddags ett fyra timmar långt minnesprogram.

http://www.radioplay.se/vinyl107/tommy

Upptäckte även att ytterligare en medlem i Tages har gått ur tiden. Anders Töpel, som spelade sologitarr och sjöng, lämnade jordelivet den 10/4 2014. :cry:

/Håkan
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 31
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024