Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bannad
VolvoB20 skrev:#1511632
av VolvoB20 - För mindre än en minut sedan.
B20-
VolvoB20 skrev:
EPSON skrev: fre 09 sep 2022, 17:48
VolvoB20 skrev: Läs citatet igen. "Ukraina var INTE med I Nato" och därför ett lätt byte för Putin.

Vad skulle jag ha sagt att Ukraina är med i Nato,??? Jag säger ju att Ukraina INTE är med. Därför kan Ryssland beskjut Ukraina med upp till 60.000 granater och kryssningsmissiler per dygn utan att riskera att någon skjuter tillbaka mot Ryssland.

Var har du fått för dig ifrån att jag skulle hävda att Ukraina är natomedlem?
B20- "Var inte med"- Det uppfattas naturligt som att dom nu är med...Om INTE - skall du nog omformulera dina inlägg-
Du vet- även om kanske ingen annan läser dina inlägg så ser jag till vad du skriver- Vilket är bra eller hur?

Ok så om jag skriver att jag INTE röstade på miljöpartiet i förra valet så innebär det alltså att jag gör det i detta valet då :-D :P :-D :P
Hahaha ja- hur skulle jag annars kunna veta om du inte skriver det :-) :-) :-) :-)
av Bannad
VolvoB20 skrev:
EPSON skrev: fre 09 sep 2022, 17:43
lennarte skrev: Det är rätt, men dom hade (inom en snar framtid) ansökt om det. Och förmodligen också NATO. Därav denna brådska med "hjälpen" från "vänlige Putin" innan det blivit försent. Det "pratas om" att förhandlingar om inträde i EU skulle kunna börja innan kriget är slut, så "käre Putin" får kanske öka sina "hjälpinsatser". Tiden kanske "rinner ut" för honom...... 🤢🤮
Ukraina kommer inte in i NATO inom den närmaste framtiden oavsett hur mycket den tyvärr senila Biden vill.
Biden vill absolut inte ha in Ukraina i Nato på några vilkor. Var har du fått den galenskapen ifrån?

Om man släppte in Ukraina i Nato skulle ju USA behöva gå in och hjälpa till försvara Ukraina. Något USA/Biden vill undvika med alla medel.
Citat"Biden vill absolut inte ha in Ukraina i Nato på några vilkor."- Varför skulle Biden inte vilja det?
Senast redigerad av 1 Bannad, redigerad totalt 0 gånger.
av Bannad
vjohnj skrev:
EPSON skrev:
vjohnj skrev:
Ok. ett "ultra nationalistiskt parti" enligt wiki med ca 15000 medlemmar. Wow. I ett land med vad? 45miljoner
Du vet att Ukraina var en del av Sovjet? = mycket samma tänk, där av korruption like Ryssland.

Vad är inte Putin? Om inte nationalist? (med lite storhetsvansinne) han är ändå en diktator.
Ja inte lika illa som Nordkorea. Men likt väl en diktator.
Sedan att vara nationalist är inte = bara ont.
Citat- Du vet att Ukraina var en del av Sovjet? = mycket samma tänk, där av korruption like Ryssland"-
Helt riktigt- det gör ju inte Ryssland till ett bättre land gällande korruption.

Att prata om NK i denna tråd håller jag mig utanför av respekt för trådskaparen.

Citat "Vad är inte Putin? Om inte nationalist? Sedan att vara nationalist är inte = bara ont."
Och helt riktigt enligt ditt inlägg " är inte = bara ont". Då är Putin Nationalist och INTE bara ond.
Nä har aldrig sagt att korruption är bättre i Ryssland.
Bara att du tar upp att Ukraina är ett korrupt land. Vilket är sant.
Men eftersom dessa länder har samma tänk så. Korruption i båda.

Nk tar jag upp för det är en diktator som styr där med.
Men Putin är och så en diktator , men inte lika jävlig som vissa andra som ex: kim i NK.

Har inte sagt att allt Putin gör är av ondo. Men karl är en maktgalen diktator.
Gissar att även att Kim i Nk gör säkert bra saker, lika väl som Saudi gör säkert bra saker. Men det betyder inte att allt är bra för det.

Ang Nationalism. (Ok passar inte i Pk Korridoren, men så är det.)
Du måste kunna hjälpa dig själv, innan du kan hjälpa andra.
Mitt hus, min familial först. Samma med land och folk.
Citat"Du måste kunna hjälpa dig själv, innan du kan hjälpa andra.
Mitt hus, min familial först. Samma med land och folk
." slut citat
- Nu börjar vi komma någon vart- Och det är ju det som är grundläggande i alla avseenden..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
EPSON skrev: fre 09 sep 2022, 17:56
B20-
VolvoB20 skrev:
EPSON skrev: fre 09 sep 2022, 17:48

B20- "Var inte med"- Det uppfattas naturligt som att dom nu är med...Om INTE - skall du nog omformulera dina inlägg-
Du vet- även om kanske ingen annan läser dina inlägg så ser jag till vad du skriver- Vilket är bra eller hur?

Ok så om jag skriver att jag INTE röstade på miljöpartiet i förra valet så innebär det alltså att jag gör det i detta valet då :-D :P :-D :P
Hahaha ja- hur skulle jag annars kunna veta om du inte skriver det :-) :-) :-) :-)
Så i din värld betyder alltså. "Ukraina var inte Nato-medlem vid Rysslands invasion 24 februari" att man automatisk är det idag.

Mycket märkligt
av Bannad
Tycker denna tråd är en enastående diskussion utan invektiva påhopp och nedvärderingar.
Det finns en acceptans i tonläget vad det gäller våra olika åsikter till vad som är rätt och fel med att göda korrupta regeringar som tex Ukrainas kontra Somalias, Jemens eller Ugandas.
NI är bäst. :-D :-D :-D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
EPSON skrev: fre 09 sep 2022, 18:04
VolvoB20 skrev:
EPSON skrev: fre 09 sep 2022, 17:43

Ukraina kommer inte in i NATO inom den närmaste framtiden oavsett hur mycket den tyvärr senila Biden vill.
Biden vill absolut inte ha in Ukraina i Nato på några vilkor. Var har du fått den galenskapen ifrån?

Om man släppte in Ukraina i Nato skulle ju USA behöva gå in och hjälpa till försvara Ukraina. Något USA/Biden vill undvika med alla medel.
Citat"Biden vill absolut inte ha in Ukraina i Nato på några vilkor."- Varför skulle Biden inte vilja det?

Läs texten och förstå vad det står i den innan du svarar...

Citat "Om man släppte in Ukraina i Nato skulle ju USA behöva gå in och hjälpa till försvara Ukraina. Något USA/Biden vill undvika med alla medel."

USA och Biden är inte på något sätt sugna på att gå in och aktivt delta i kriget med tex flyg eller trupp. Man är inte alls sugna på att kanske starta 3e världskriget. Detta trots Ukraina flera ggr tex begärt flygunderstöd för att upprätta en "No fly zone" för att stoppa Rysslands bombningar

Fattar inte vart du fått den galenskapen från, är det från det ryska propaganda ministeriet?

USA och Biden vill absolut INTE ha in Ukraina I NATO.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
av Bannad
VolvoB20 skrev:
B20-
VolvoB20 skrev:

Så i din värld betyder alltså. "Ukraina var inte Nato-medlem vid Rysslands invasion 24 februari" att man automatisk är det idag.

Mycket märkligt
I min värld---?? I den riktiga världen där jag förhåller mig i var och är Ukraina INTE medlemmar i NATO- Eller vet du att Ukraina är medlemmar i NATO nu?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
EPSON skrev: fre 09 sep 2022, 18:19
VolvoB20 skrev:

B20-

Mycket märkligt
I min värld---?? I den riktiga världen där jag förhåller mig i var och är Ukraina INTE medlemmar i NATO- Eller vet du att Ukraina är medlemmar i NATO nu?

Var har jag skrivit att Ukraina är med I Nato idag?

Jag hävdar ju t.o.m att Nato absolut INTE vill att Ukrana går med.

Det är ju du som hävdar att Biden vill ha in Ukraina
i NATO. Jag hävdar motsatsen
av Bannad
VolvoB20 skrev:
VolvoB20 skrev:

Citat "Om man släppte in Ukraina i Nato skulle ju USA behöva gå in och hjälpa till försvara Ukraina. Något USA/Biden vill undvika med alla medel."

USA och Biden är inte på något sätt sugna på att gå in och aktivt delta i kriget med tex flyg eller trupp. Man är inte alls sugna på att kanske starta 3e världskriget. Detta trots Ukraina flera ggr tex begärt flygunderstöd för att upprätta en "No fly zone" för att stoppa Rysslands bombningar

Fattar inte vart du fått den galenskapen från, är det från det ryska propaganda ministeriet?
B20-- Vad står det i förhållande till verkligheten att Biden föga vill ha Ukraina som medlemmar i NATO?
Skulle Ukraina då vilja bli medlemmar i NATO- så måste ju frågan bordläggas och kommit från någonstans.
Om inte frågan uppkommit, skall USA och BIDEN Bara förutsätta att Ukraina vill bli medlemmar eller...??
Jag förstår verkligen inte vad du hänsvisar till.
av Bannad
VolvoB20 skrev:
EPSON skrev: fre 09 sep 2022, 18:19
VolvoB20 skrev: Så i din värld betyder alltså. "Ukraina var inte Nato-medlem vid Rysslands invasion 24 februari" att man automatisk är det idag.

Mycket märkligt

Var har jag skrivit att Ukraina är med I Nato idag?

Jag hävdar ju t.o.m att Nato absolut INTE vill att Ukrana går med.

Det är ju du som hävdar att Biden vill ha in Ukraina
i NATO. Jag hävdar motsatsen
Stödet från USA är motsvarande 37,8 miljarder euro består av både humanitärt bistånd och militärt stöd.
Det militära stödpaketet från USA är värt 450 miljoner dollar, motsvarande runt 4,6 miljarder kronor.

Räcker det för dig i ditt eventuella påstående om att militärt och humanistiskt stöd föga stöds av USA?
VolvoB20 skrev:
VolvoB20 skrev: Biden vill absolut inte ha in Ukraina i Nato på några vilkor. Var har du fått den galenskapen ifrån?

USA och Biden vill absolut INTE ha in Ukraina I NATO.
Stödet från USA är motsvarande 37,8 miljarder euro består av både humanitärt bistånd och militärt stöd.
Det militära stödpaketet från USA är värt 450 miljoner dollar, motsvarande runt 4,6 miljarder kronor.

Räcker det för dig i ditt eventuella påstående om att militärt och humanistiskt stöd föga stöds av USA?
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 147

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]