Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Här vågar man väl knappt skriva. Jag brukar skämtsamt säga att min musiksmak börjar strax härom Hällristningarna i Tanumshede och slutar någon gång i mitten av 80-talet som bäst, med mycket få undantag därefter. Klassisk musik uppskattar jag mycket, ni får skylla på en gammal musiklärare jag hade. Han frågade oss hur många av dåtidens popartister som skulle vara ihågkomna om 2-300 år. Tja, vissa försvann redan åren därpå. Han odlade i alla fall det intresset. Sedan har jag även kommit i kontakt med jazzen och det är inte alls så tokigt. En oerhörd bredd finns. Allting från Frank Sinatra via Django Reinhardt till Glenn Miller. Sedan har vi bluesen som jag har älskat länge. Sedan har jag fått upp smaken för lite rockigare saker också, låt oss som exempel ta Dire Straits, men det finns betydligt fler som började vara verksamma på 60/70-talet.

Därefter tvärdör min musiksmak. Glättig pop, disco a la Abba, dansband, hiphop, tekno och allt vad det heter lämnar mig kall.
Jo Django var en fena på gura trotts sina förstörda fingrar, bara att spela med den handen är en bedrift.

När det gäller bluesen så är Hound Dog Taylor så himla go, maken till spel glädje men så svårt cancersjuk. Say no more.

Men vi slår väl över till iggy & The Stooges nu :-)-)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 31
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]