Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kebabpizza
Allinug skrev:Jag har ju redan timpris och har varken solpaneler eller elbil, och har fjärrvärme, finns det då någon fördel med Tibber?
Om du manuellt (eller via någon annan hem-automation) redan styr över din förbrukning på billiga tider så behövs det ju inte, annars är väl vitsen med Tibber att dom erbjuder just automationen som jag förstått det
Om ingen styrning görs överhuvudtaget är det ju alls ingen mening med timpris.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Har ni sett "Anders på landet" på youtube? Han räknar fram att det oftast blir dyrare att elda med ved än att värma med luft/luft värmepump..
Intressant :-) Sen drar ju bergvärme ännu mindre. Det är faktiskt inte så dumt :-D
Användarvisningsbild
av joel80
Erik Å skrev:Har ni sett "Anders på landet" på youtube? Han räknar fram att det oftast blir dyrare att elda med ved än att värma med luft/luft värmepump..
Intressant :-) Sen drar ju bergvärme ännu mindre. Det är faktiskt inte så dumt :-D
Kollade upp det där lite förra vintern. Det beror ju lite på vad man köpt veden för (eller om den är egen), hur högt priset på el är och hur effektiv den kamin man eldar i är.
Jag kollade upp siffrorna för mig och hamnade på 3-4kr/kWh. Alltså är elen dyrare så kan jag spara för att elda.
Jag hade köpt blandved med rätt mycket björk i för kring 450kr/kubiken.
Användarvisningsbild
av Allinug
Det som är bra med ved är att det värmer minst tre gånger: När du klyver och kapar, när du bär och staplar och när du eldar med den. Om man fäller trädet och släpar hem det så värmer det ännu fler gånger. :-D
Användarvisningsbild
av Erik Å
Och köper man veden så måste man slita och svettas på jobbet för att få ihop pengarna som behövs :-D
Användarvisningsbild
av joel80
Allinug skrev:Det som är bra med ved är att det värmer minst tre gånger: När du klyver och kapar, när du bär och staplar och när du eldar med den. Om man fäller trädet och släpar hem det så värmer det ännu fler gånger. :-D
Att jag svettades en massa när jag staplade allt i våras/sommar vet jag inte om jag har så stor nytta av nu! Bild
Användarvisningsbild
av lennarte
Svärsonen var och hämtade 1,5 m³ färdig björkved till mig igår. Kostade inget, han "bytte jobb" med honom. Så han ville inte ha betalt....😁😁
Får nog betala honom på ett eller annat sätt senare. Håller på att lasta av nu så det värmer redan 🤑🤑
Användarvisningsbild
av joel80
fjohan82 skrev:https://www.dn.se/ekonomi/svenska-elpri ... -tyskland/
Det är rätt irriterande att vi får det sämre bara för att vi är ett av de länder som har lyckats bäst med elsystemet/billig produktion i Europa. Bild

Användarvisningsbild
av Allinug
Undrar hur det blir med timpriset inatt, när klockan slår två två gånger. :oops:
  • 1
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 279

Jag hade bort inneskärmen på min V60 ig[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Mycket snyggt, jag tycker R-Design på den ve[…]

Uuuuuuuuh, jag är redigt lack på detta […]

B230F går fett