Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Dicer
sillen skrev:Jag har kört 230 km/h med en ambulans V90 -98 ca 3500 kg!!!!!!!
:lol: :lol:

TUT TUT TUT TUT
Coolt (eller...beror på situtationen) men man vill veta mer när du säger ambulans!
Användarvisningsbild
av metalmania
Loner skrev:ca 135km/h med en TGB11, så fort vågar jag aldrig mer köra..

/L
Kört 130km/h med en TGB13 och det var ingen angenäm upplevelse, kändes som man var överallt på vägen samtidigt.
av sillen
Dicer skrev:
sillen skrev:Jag har kört 230 km/h med en ambulans V90 -98 ca 3500 kg!!!!!!!
:lol: :lol:

TUT TUT TUT TUT
Coolt (eller...beror på situtationen) men man vill veta mer när du säger ambulans!
Veta vad??
Användarvisningsbild
av Bosa
247(nålen stod mellan 245-250) med V40 2.0T:n. Nuvarande V70 140hk har varit uppe i 210 hittills. Allt enligt mätarfart förstås.

På tal om ambulans, Cheva 454:orna är tråkigt nog spärrade vid 180. Kanske är vettigt med tanke på att de bilarna i början hade originalbromsar, kul med 4-4,5 ton. :D
De nyare Cheva-ambulanserna ska ha bättre bromsar dock.

Sen tycker jag det är ganska kul när ett landsting först köper in ett helt gäng med Cheva 454 som ambulanser för att därefter skicka de anställda på en eco driving-kurs. :D
Användarvisningsbild
av E-Pettersson
125 med yamah ttr 600 hade en växel kvar att ge men jag är bara 14 så jag ville inte gasa mer, farsan skulle inte blivit glad i så fall :P + att jag inte vågade mer
Användarvisningsbild
av TopGear
Jag får revidera min gamla topphastighet något... efter kvällens körning borde väl frågan snarare vara hur snabbt KUNDE du ha kört :lol:
Den nya hastigheten är 250 km/h, körd under mörker tyvärr vilket gjorde högre farter ganska otäcka. Bilen i fråga var en Ferrari F430 vilket rent ut sagt nog är det djävligaste man kan köra. För att citera Jeremy Clarkson när han kört en Lambo Murcielago... "it´s good but it´s not a Ferrari" 8)
Svaret på min fråga är förresten 320 km/h sisådär.
Användarvisningsbild
av Stoffe
TopGear skrev:Jag får revidera min gamla topphastighet något... efter kvällens körning borde väl frågan snarare vara hur snabbt KUNDE du ha kört :lol:
Den nya hastigheten är 250 km/h, körd under mörker tyvärr vilket gjorde högre farter ganska otäcka. Bilen i fråga var en Ferrari F430 vilket rent ut sagt nog är det djävligaste man kan köra. För att citera Jeremy Clarkson när han kört en Lambo Murcielago... "it´s good but it´s not a Ferrari" 8)

Du ljuger!

Ni ljuger allihop... Är säkert kärringar som puttrar fram i 80 på motorvägen!!!
Användarvisningsbild
av Rirojej
Tills det skaka sönder.. titta inte så noga.. titta på vägen men va väl 160+ iallfall hela bilen höll på å skaka sönder.. å ja det va vanligt väg med bra asfalt ;) på väg hem från kristianstads träffen så testa bilen på 21 an... men men inte så extremt spännande där uppe i farter
Användarvisningsbild
av eccy243
Rirojej skrev:Tills det skaka sönder.. titta inte så noga.. titta på vägen men va väl 160+ iallfall hela bilen höll på å skaka sönder.. å ja det va vanligt väg med bra asfalt ;) på väg hem från kristianstads träffen så testa bilen på 21 an... men men inte så extremt spännande där uppe i farter
"Höll på att skaka sönder??" Är vekligen allt friskt på din bil? Min 744 GLE -88 går som på räls i 200 knyck på 225/45 -17 däck som jag VET inte är runda
Användarvisningsbild
av TopGear
Stoffe skrev:
TopGear skrev:Jag får revidera min gamla topphastighet något... efter kvällens körning borde väl frågan snarare vara hur snabbt KUNDE du ha kört :lol:

Du ljuger!

Ni ljuger allihop... Är säkert kärringar som puttrar fram i 80 på motorvägen!!!
Bild

Skåda skönheten!!! (Ferrarin är också snygg förstås)~

EDIT: För trög för att fatta hur man laddar upp en bild snabbt
Senast redigerad av 1 TopGear, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]