Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Brainded skrev:
LJN skrev:Brainded: -Tack för dina intryck och synpunkter :)
Så lite så, hojta till om du har några frågor som jag ev. har missat.
Sen så ska jag som sagt provköra dieseln inom en snar framtid så är det något ni vill att jag ska kolla efter så är det bara säga till.

mvh
Anders
Hur går det med provkörningen?
Användarvisningsbild
av Brainy
inte haft tid.
mvh
Anders
av LJN
På begäran så kommer lite synpynkter på familjens V50 D5 MY2008 (frugans lyx-shoppingbil 8) ) Den har på drygt ett år rullat 1100 mil och problemen med den har varit/är:

-Tjuvlarmade när den stod ute i varmt väder och solsken, åtgärd = Byte sensor i kupé.

-Har ett "tidsfel" för nyckelminne till förarstol, väntar på mjukvaruuppgradering från Volvo.
(har senast fått besked idag att den kommer i slutet av kvartal 4 )

Annars inga tekniska fel eller missljud i kupé.

Motorljud kan vara lite påfrestande vid fartökning och vibrationer känns svagt i ratten också.
Men motorn är ganska stark och nästan lite brutal i lågfart, den är inte heller speciellt snål.
Att köra den under 0,65 vid bla. körning är svårt, verkligheten ligger nog nära 0,7.
Färddator visar cirka 8-10% för lite.
Automaten kan vara lite "osmidig" när man saktar ner och sedan ska upp i fart igen.
Det tar en stund för värmen att komma igång på vintern trots den extra dieselvärmaren.
Där var vår g:a S60 2,4t överlägsen.

Långfärdskomforten är sämre än på en ny V70/S60.

Skulle jag köpa en ny bil idag så skulle jag nog välja 2,0 D och V70II, men den finns inte än så länge
i automatutförande som är frugans absoluta krav. Annars kommer jag själv att köra en ny V70II 2,0D
manuell from. december i år.

/Lennart
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]