Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av toorop
Nexus skrev:Det var ju tråkigt även om jag inte har den blekaste om vem det var......

Precis haha, använder inte äpple saker om det nu var han som dog.
Användarvisningsbild
av Severin
Patetiskt

I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple's $40 billion in the bank, to right this wrong. I'm going to destroy Android, because it's a stolen product. I'm willing to go thermonuclear war on this.Steve JobsApple

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
av llesrof
kebabpizza skrev:Man måste nog även uppskatta Apples produkter för att förstå storheten...
...eller förstå storheten för att uppskatta produkten. Har som sagt en iPod Touch som jag gillar, men jag är inte fanatsik över den.
iPod Touch är en grym mediaspelare! Funkar mycket bra. Men "bara" en iPod räcker inte riktigt för att kunna avgöra.

En iPhone, en Mac t.ex, då förstår man verkligen varför det går så otroligt bra för Apple! Helt suveräna produkter! Skapar enormt ha-begär världen över. T.ex när folk står och köar en vecka för att få köpa en ny Applepryl! Är ju inte riktigt samma för Asus - "OOhh, Asus har släppt sin 23:e laptop för i år, ASUS A53SV-SX083V, den måste jag bara köpa, även om jag behöver stå i kö en vecka" :wink:
av llesrof
XC90_Executive skrev:iPod Touch är en grym mediaspelare! Funkar mycket bra. Men "bara" en iPod räcker inte riktigt för att kunna avgöra.

En iPhone, en Mac t.ex, då förstår man verkligen varför det går så otroligt bra för Apple! Helt suveräna produkter! Skapar enormt ha-begär världen över. T.ex när folk står och köar en vecka för att få köpa en ny Applepryl! Är ju inte riktigt samma för Asus - "OOhh, Asus har släppt sin 23:e laptop för i år, ASUS A53SV-SX083V, den måste jag bara köpa, även om jag behöver stå i kö en vecka" :wink:
Jag hade hållt med dig om det inte vart för att även Sony, hp, Fujitsu, Dell, Lenovo, Samsung, Acer, Compaq, LG, Toshiba och alla andra PC-tillverkare släpper tre nya modeller samtidigt. Men det är klart att folk står i kö för nyheter när de kommer så sällan. Det var ju likadant i Ryssland innan kommunismen bröt ihop utbudet av produkter ökade. Då köade också folk bara för att butiken hade lyckats få in något de kunde sälja. ?:-/

Visst äe iPod en fantastisk mediaspelare och jag gillar den. Det är dock inte enda Apple-produkten jag ägt. Dels har jag arbetat med IT i drygt 10 år och supportat både Mac och PC och dels jag jag haft en Mac. Jag förstår ändå inte storheten med dessa grejer. En sak har jag dock lagt märke till och det är den inskränkta och överlägsna inställningen deras användare har. Det är fan i mig sekt-varning på dessa användare, och det står jag för. Det är nog för att jag skall hålla mig på avstånd. Egentligen är det inte så mycket produkterna som sådan jag har något emot, det är användarna. Huga! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Severin
llesrof skrev: Det är fan i mig sekt-varning på dessa användare, och det står jag för. Det är nog för att jag skall hålla mig på avstånd. Egentligen är det inte så mycket produkterna som sådan jag har något emot, det är användarna. Huga! :mrgreen:
Forsell has spoken :lol:
Inte ofta jag håller med dig men nu slog du just huvudet på spiken :-)-)
av llesrof
Köpte mig faktiskt en iPad 2 igår. Skärmen på min 6 år gamla laptop dog så jag behövde något att slösurfa med. Jag vidhåller i förstärkta ordalag att iTunes är den sämsta skit jag stött på. Jag är van vid att kunna tänka och organisera mappar och filer själv, men med iTunes och iCloud skall Apple bestämma hur det skall vara. Fick inte heller alla mina gmail-kontakter att synka, fick bara med vissa. Ej heller kalendern synkade. Lösning: kör det via webbläsaren istället. Jag stör mig också som fan på att jag inte kan dölja ikonerna för en massa inbyggda skitprogram. Fick skapa en mapp och flytta skiten dit. Och skapa en mapp... Ta en ikon och placera den på en annan ikon. Då får du en mapp. Logiskt? Näe. Lite jobbigt om jag bara känner för att skapa en mapp som jag vill fylla med innehåll senare. Utvecklarna på Apple är förmodligen konstant pårökta.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]