Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag har nu kört ett tag med min Asus RT-N56U , och måste säga att jag är helnöjd... kanonbra fart i hela nätverket oavsett om det är gigabitdelen eller delen med 10/100, och det trådlösa är även det stabilt. Tyvärr har jag inga N-kort i ungarnas laptopar, men det räcker till hursomhelst och täckningen är grymt bra. Jag har aldrig behövt starta om routern utom vid inställningar, vilka är väldigt lätta att göra på grund av en kalasenkel och snygg mjukvara.

/Thomas
Alltså, köp för guds skull inte någon billig netgear eller dlink.. eller annat billigt skräp.
Då dessa är konstruerade på så pass dåligt sätt att dom inte pallar så pass många anslutningar till varje port som en normal router borde.

Ska man vara värst så bygger man en egen router.
Definiera billig

Min gamla zyxel 320w klarade många anlslutningar och den var en sån som följde med när man beställde bredband hos telia och det var en billig historia, priset bestämmer inte alltid prestandan

Man kan alltid göra en egen med en dator om man har en sån över och känner för det
Har en DLink DIR 815 som funkar klockrent.
Har aldrig haft en snabbare o bättre Router...
Kanske liite dyr men vad gör väl det..... :D
Ståhl skrev: Ska man vara värst så bygger man en egen router.
Om jag förstått trådskaparen rätt så är det ett ADSL-modem med router han efterfrågar. Då måste han ha någon form av interface mot den sidan av nätet också och det blir väl lite bökigare än en gammal PC med dubbla närverkskort och någon linuxbaserad router-programvara. :D
Severin skrev:3700 åker tillbaka, maken om struligare enhet har aldrig varit med om, funkade bra ett tag, tappar istort sett all upphastighet så en omstart av routern fixar det temporärt i 5-10min sen så är det lika igen så nu kör jag min gamla ej trådlösa linksys utan problem
Tråkigt. Routern kanske inte är helt frisk. Har du provat att byta till ett annat exemplar? Som jag skrivit har jag en WNDR3700 som fungerar utmärkt och jag tyckte att jag med gott samvete vågade rekommendera den. Innan den hade jag en P320W router som jag tyckte fungerade bra. Efter att åskan slagit sönder den så köpte jag en WNDR3700 och upptäckte att den administrerar LAN-trafiken mycket snabbare än den gamla routern. WLAN fungerar utmärkt även till enheter som flyttas till och från hemmet som t.ex. familjens smartphones (Galaxy SII). Det räcker att man kommer nära huset så vips är WLAN tillgängligt. Routern fungerar klockrent och är stabil. Men givetvis finns det en uppsjö av routrar och WNDR3700 är absolut inte den enda som fungerar. Jag behåller min WNDR3700 tills teknikutvecklingen motiverar ett byte eller tills åskan tar den.
Så här ligger det till:

Jag har inte uppdaterat här på ett tag pga slump, tillfällighet som gjorde att jag Antog att det var routerns fel men så verkar inte fallet.

Innan jag skrev här så funkade allt bra i ca en vecka, sen så började strulet och en omstart fixade det ibland och i vissa fall fick jag starta om både modem och router.
Sen så började jag labba med olika kanaler och det visade sig att kanal 1 funkade bäst (trodde jag) det höll i 2 dygn så var problemet tillbaka, kontaktade inet för ett återköp och plockade fram min gamla linksys router och den funkade 1-2 dagar sen så upprepade sig historien.

I samma veva som jag kontaktade inet så ropade jag in en zyxel 320w på tradera och en tors så fick jag hem den och jag kopplade in den, den fungerade men var avsevärt sämre på wifi än 3700 men jag tänkte, skitsamma.

På tors kvällen så skulle jag och dottern på cirkus så jag tog med min router för jag tänkte jag kunde glida in på ica affären innan cirkus och posta den men kön var lång riktigt lång så den fick åka med hem igen.Det var inte meningen att jag skulle posta den ;)

På kvällen så märkte jag att samma fenomen var tillbaka så nu var modemet en kandidat eller ev kablage så jag lånade en grannes modem över helgen som fungerade fint tillsammans med 3700 så jag var ganska säker på att modemet var kass.

På sön kvällen så kopplade jag in mitt modem direkt till datorn och problemet kom ganska snart och jag ringde telia för att dubbelkolla synkningen och den låg på 20Mbit så jag tog och beställde ett billigt modem D-link 320B och det har nu fungerat i snart 5 dygn och gräddet på moset är att nu har jag högre hastighet än jag nånsin haft tidigare

@Camel
3700 är en riktigt bra router, bra prestanda och jag har 18-19Mbit i telefonen på altan så jag är nöjd och du gjorde inget fel i att rek den!
Roligt att det verkar att lösa sig! :D
Det är med dessa prylar som med allt annat: Ingen kedja är starkare än den svagaste länken...

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]