- sön 03 jul 2011, 18:50
Jag har en "fet" Netgear med rangemax. Fördelen är att man kan surfa var man än är hemma (plus ute på terassen). Rekommenderas!
Moderator: Moderatorer
Ståhl skrev: Ska man vara värst så bygger man en egen router.Om jag förstått trådskaparen rätt så är det ett ADSL-modem med router han efterfrågar. Då måste han ha någon form av interface mot den sidan av nätet också och det blir väl lite bökigare än en gammal PC med dubbla närverkskort och någon linuxbaserad router-programvara. :D
Severin skrev:3700 åker tillbaka, maken om struligare enhet har aldrig varit med om, funkade bra ett tag, tappar istort sett all upphastighet så en omstart av routern fixar det temporärt i 5-10min sen så är det lika igen så nu kör jag min gamla ej trådlösa linksys utan problemTråkigt. Routern kanske inte är helt frisk. Har du provat att byta till ett annat exemplar? Som jag skrivit har jag en WNDR3700 som fungerar utmärkt och jag tyckte att jag med gott samvete vågade rekommendera den. Innan den hade jag en P320W router som jag tyckte fungerade bra. Efter att åskan slagit sönder den så köpte jag en WNDR3700 och upptäckte att den administrerar LAN-trafiken mycket snabbare än den gamla routern. WLAN fungerar utmärkt även till enheter som flyttas till och från hemmet som t.ex. familjens smartphones (Galaxy SII). Det räcker att man kommer nära huset så vips är WLAN tillgängligt. Routern fungerar klockrent och är stabil. Men givetvis finns det en uppsjö av routrar och WNDR3700 är absolut inte den enda som fungerar. Jag behåller min WNDR3700 tills teknikutvecklingen motiverar ett byte eller tills åskan tar den.
Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]
Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]