Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

En sak jag kom att tänka på var att förra månaden så fick jag ett brev från Telia. Dom hade dragit för mycket pengar av så jag skulle få tillbaka 300 kr. Men det kostade för mig att hämta ut , 25 kr tror jag. Liten summa men själva grejen att jag betalar för deras slarv fick mig att undra bara.
Användarvisningsbild
av Asak
Har en Telia historia här med.

Blev uppringd av en teleförsäljare som hade ett bra erbjudande om jag förlängde abonnemanget.
Skulle "få" en ny telefon för endast 80:- extra / månad i 2 år.
80 X 24 mån. = 1920:-
Då jag frågade vad telefonen kostar i butik visste han inte men kollade på datorn , han fick fram att den kostar 900:- !!
Jättebra erbjudande !?
1020 :- MER ÄN I BUTIKEN !!!

Gissa om han fick sälja en till mej?? ;-//
Asak skrev:Har en Telia historia här med.

Blev uppringd av en teleförsäljare som hade ett bra erbjudande om jag förlängde abonnemanget.
Skulle "få" en ny telefon för endast 80:- extra / månad i 2 år.
80 X 24 mån. = 1920:-
Då jag frågade vad telefonen kostar i butik visste han inte men kollade på datorn , han fick fram att den kostar 900:- !!
Jättebra erbjudande !?
1020 :- MER ÄN I BUTIKEN !!!

Gissa om han fick sälja en till mej?? ;-//
Cash is king.

Tänk bara vilken miljardindustri det är med alla små konsumtionslån.

Tänk om fler lade upp en liten reserv istället för att låna till kapitalvaror. Har man råd att låna, hade man råd att spara.
Användarvisningsbild
av Asak
Dalmans skrev:Nu är det väl ändå inte en nyhet att en vara blir dyrare om man inte cashar upp på en gång

Sen att den är över 100% dyrare är ju rätt sjukt
Det sjuka med historien är att han trots mitt påpekande om priset FORTFARANDE tyckte att det var ett bra erbjudande....
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har roat mig att köpa märkesskor och jeans via ebay till mig och sonen.... pris för tre par skor + 2 par jeans i webbutik i Sverige: 3900:- ink. frakt (butikspris skulle bli runt 5000:-) . Nytt ifrån UK via butiker på ebay: 2100:-

Brodit aktiv hållare till mobiltelefon (Brodit som paradoxalt nog är svenskt) i Sverige 470:- + frakt , ifrån UK 275:- rätt ner i brevlådan.

/Thomas
Användarvisningsbild
av FWH
Asak skrev: Det sjuka med historien är att han trots mitt påpekande om priset FORTFARANDE tyckte att det var ett bra erbjudande....
Hade en bil säljare som offererade en bil till mig.
Jag sa "nej, det där är för dyrt"
Han sa då "men du kan ju ta den på avbetalning"
Jag undrade "blir den billigare av det???" ?:-/

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]