Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
camaro69 skrev:Visst känns det tryggt att grova brottslingar jagas. :wink:
Ja det känns verkligen tryggt att grova brottslingar jagas. Det känns även tryggt att man inte struntar i trafikbrott för att det finns mördare.

/Ticken
av Linqid
Ticken skrev:
camaro69 skrev:Visst känns det tryggt att grova brottslingar jagas. :wink:
Ja det känns verkligen tryggt att grova brottslingar jagas. Det känns även tryggt att man inte struntar i trafikbrott för att det finns mördare.

/Ticken

:-)-)

För den nyfikne; googlade lite snabbt och fick fram att uppklarningsprocenten för dråp/mord de två senaste åren varit 92 resp. 87 % (2008/09). Så visst jagar man grova brottslingar!

Källa: BRÅ
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu tänker jag sticka ut hakan lite å fråga hur ni är funtade egentligen???

Menar ni på allvar att ni baserar era påståenden i frågan utifrån vad Aftonbladet skriver på sin hemsida?
I så fall vet jag inte vart samhället är på väg, om folk 2010 TROR på det som skrivs i tidningarna och ser det som lag och sanning!

Vad som egentligen hände kan bara föraren av bilen och Polisen svara på, och jag tror knappast att han som körde bilen kommer att säga: "Okey, jag gasade på och låg framför ambulansen så länge det gick så jag skulle komma hem lite fortare" om så var fallet!

Aftonbladet vinklar det ju på ett visst sätt så det ska bli folkstorm, för det tjänar dom pengar på, och det är den enda uppgift dom har, att tjäna pengar! Inget annat!
Användarvisningsbild
av camaro69
Det finns alltid två sidor på ett mynt.
av *pettson*
Spännande berättelse av polismannen (om tidningen återger rätt förstås). En halv mils körning, 21 platser där han kunde åkt undan. Och trots detta så väljer polismannen att mäta dom sista 1,3 kilometrarna, naturligtvis utan trafipax, samtidigt som han måste kört ikapp banditen på nåt underligt sätt (han låg bakom ambulansen som i sin tur låg flera hundra meter bakom banditen innan och uppenbarligen under mätningen, när ambulansen körde om hade banditen stannat), han vet dessutom när han varit körandes bakom ambulansen att minst 200 meter råder mellan ambulansen och banditen på en del av sträckan. Och polismannen när han stoppar väljer att meddela banditen att han tycker att det ska avgöras i rätten och inte längs vägen då det är lite speciellt. Banditen propsar på att göra upp längs vägen. När pappren kommer in så finns inget om underlåtenheten att svänga av, däremot om hastighetsöverträdelse om nu det stämmer (så det inte finns mera uppgifter om vad som skulle hänt). Utan problems får banditen tillbaka körkoret från utredarna i väntan på rättegång då han tagit tillbaka erkännandet. Samtidigt har ambulanspersonalen som tackar för rådigheten skrivit ett intyg om att dom verkligen behövde utrymmet och farten.

Varför stinker det här tidningsanka?..Alltså hela nyheten.. är man ens överens om att båda varit på samma väg samtidigt?
Användarvisningsbild
av nolimits
Helt klart har nu Jonny fått tillbaka sitt körkort enligt Aftonbladet och jag hoppas i mitt stilla sinne att denna mc polis inte dyker upp på en smal väg bakom min bil i framtiden med blåljus på i väntan på att få komma förbi.För då ska det gå lagligt till enligt konstens alla regler oavsett hur lång tid det än tar. :D

Vi kan alla göra fel någon gång då och då men det är skillnad på fel och ren djävla dumhet.

http://www.aftonbladet.se/bil/article7383307.ab
av Linqid
nolimits skrev:Helt klart har nu Jonny fått tillbaka sitt körkort enligt Aftonbladet och jag hoppas i mitt stilla sinne att denna mc polis inte dyker upp på en smal väg bakom min bil i framtiden med blåljus på i väntan på att få komma förbi.För då ska det gå lagligt till enligt konstens alla regler oavsett hur lång tid det än tar. :D

Vi kan alla göra fel någon gång då och då men det är skillnad på fel och ren djävla dumhet.

http://www.aftonbladet.se/bil/article7383307.ab
Det hela kommer att tas upp i TR och väl där kommer man att avgöra om han ska få behålla körkortet eller inte, att han fått tillbaka det nu är bara temporärt.

Och ska man tro polismannens version - vilken jag värderar bra mycket högre än en kille som vill göra allt för att slippa böter och behålla sitt körkort - så är det Jonny som borde lära sig skillnaden på fel och ren jävla dumhet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
DennisCA's Volvo 850 -97

Innerskärmarna lär sitta med 4-5 plastmu[…]

Ett avgasprov hade varit bra för att se hur m[…]

Beställt en XC60 i Juni med uppskattad levera[…]

Du är välkommen till Malmö 😀