Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
Men hon måste ju få lite cred för att hon bad om ursäkt!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag har också en vit bil... Det är en bra färg när man lackbättrar iaf, tar man ett par steg tillbaka syns det knappt.
Och bättra behöver jag göra ofta för jag vräker alltid upp dörren i bilen intill på parkeringen.

ok, det sista var ett skämt :P
Användarvisningsbild
av Ramon
Hehe, blev lite fundersam ett tag där, hade nämligen inte skrollat ner så mycket så att "ok, det sista var ett skämt :P" syndes :lol:
Användarvisningsbild
av eldaria
Letar altid efter en Parkerings plats som har 2 mycket dyra och fina bilar parkerade, och sen Parkerar jag imellan dom. :)
Mindre chans att dom smäller upp dörrarna. (Det är min Teori i alla fall) 8)
Användarvisningsbild
av PeterH
Själv har jag flyttat på min bil flera gånger när jag ser att det finns en barnstol i bilen brevid! Har vid flera tillfällen sett morsor med feta rövar stå och knyta fast ungen medans dörren skrapar fint i bilen brevid! :evil:

/PeterH
Användarvisningsbild
av C.W.
Bilar är bruksföremål och skall ta dig från A till B.
Förbrukningsvara och Slösas sparbössa.

Vill du glänsa, skaffa två bilar.....en som du polerar och ställer ut och en skrot Volvo som du kan köra över Igelkottar, Rävar och gamla Tanter med rulator med.

Riktig plåt skall det vara och bara primer.
av Perra N
Danneman skrev:Ja vad ska jag säga... imorse ringde det på dörren, det va grannen som har parkeringen brevid min tjejs bil... hon råkade ha slagit upp sin dörr på min tjejs BMW, så det hade blivit ett VITT !!! Märke... Hon bad så mkt om ursäkt osv.
I och för sig ingen buckla men ett fint vitt märke , stort som en 5:krona.
Provat att tvätta bort det men det är kört. Kanske prova lite snabbt med lacknafta ?
Nån ?
Prova att polera bort det med ett vax, eller polish avsett för bilar, så kan du kanske få bort det.
Användarvisningsbild
av Danneman
Så där ja, dax för mig att fylla på denna tråd:
Idag när jag kom ut så upptäckte jag ett vitt fint dörr uppslag på min bil !!!
Helt j..la otroligt !!
Måste ha fått det igår när jag ställde mig vid skolan när jag hämtade grabben...
vad säger man...
kul?! njae
Helt galen?! JA !
Nu till frågan: kan jag ta lite thinner på en trasa och gnussa lite lätt?
av matslarsson
Har det blivit ett sånt jäkla märke att du överväger thinner, nja, då är det nog bättre med rubbing och hela kitet. Jag hade provat fin polish istället. Turtlevax. Tops och tändstickor om färgflagor "satt sig" i din egen lack.

Har visserligen haft thinner på en HEL MOTORHUV på en gammel Audi. (Och sen torkade jag av den med frottehandduk fort som FAAAN)
Men det var nog gedignare lack på bilarna förr.

Thinner känns som overkill.
av carson
Ja man kan ju undra om det går troll i vita bilar :lol:
Vi hade en vit bil innan våran nuvarande 745:a, den hann vi inte ha mer än drygt 6 månader! Innan en kärring kör in i sidan på den när jag kommer åkandes på en huvudled!! :evil: :evil: :evil:
Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]

Med tändningen på borde du ha konstant[…]

Man får skita uti busken då. :-)