Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
Smältare på ett gjuteri! Väntar på besked från Manpower som inhyrd på Volvo Powertrain i Köping, då som truckförare!
Användarvisningsbild
av Fisch
Jag är utbildad byggingenjör.

Jobbar för det mesta med maskinstyrning och arbetsledning, men projektering och kalkyl är också vanligt förekommande. Jobbar hos en större markentreprenör i Västerås.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Michaelvecel skrev:Kanske man sett dig nångång Cybermunk på Ikea, bor i Östhammar typ och från ikea köps möblerna in ;)

Jag jobbar på Upplandsmotor i STHLM, Ford, mest lättransport bilar. Inga jättesummor direkt.

Ja har du sett en lätt kraftig person med "ovårdat" skägg och glasögon så kan det ha varit mig du sett :)

Har taskigt nog fått "arbetsförbud" då jag inte har något papper på att jag ska jobba så nu ligger jag hemma eller ja ligger och ligger sitter en massa me.

Är en så kallad JOB:are vilket innebär i stora drag praktik, men kan bli ändring på det i September. Då jag har ganska stor chans till anställning, grundlön 13700 f skatt. Då kommer det troligen ske lite mer på bilen me.

Angående vart du bor så vet jag vart Gimo ligger :) har haft släktingar där.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jobbar på ett stort däcklager som förser en "svensk" biltilverkare med däck.
Väldigt krävande jobb men bra betalt så jag ska inte klaga. :D
av Cicaro
Jag är nyskolad civilingenjör samhällsbyggnad med inriktning lantmäteri och kommer ägna kommande 4-5 åren åt att lägga till en teknologie doktorsexamen inom samma ämne samtidigt som jag ska undervisa. Går sista dagarna innan jag börjar med det den 1 september nu. Lönemässigt hamnar jag på en reko lön kommande åren även om jag hade fått mer betalt om jag började jobba i privata näringslivet men lönen är ju inte allt valde syssla efter det som verkade roligast och mest lockande...

Kör en 740 årsmodell 1989 och lär så fortsätta göra, finns planer på att skaffa en till bil när frun behöver bil för att ta sig till jobbet men det ligger förhoppningsvis några år fram i tiden, parkering är dyrt här där vi bor(Solna)...
av matzen10
Cicaro skrev:Jag är nyskolad civilingenjör samhällsbyggnad med inriktning lantmäteri och kommer ägna kommande 4-5 åren åt att lägga till en teknologie doktorsexamen inom samma ämne samtidigt som jag ska undervisa. Går sista dagarna innan jag börjar med det den 1 september nu. Lönemässigt hamnar jag på en reko lön kommande åren även om jag hade fått mer betalt om jag började jobba i privata näringslivet men lönen är ju inte allt valde syssla efter det som verkade roligast och mest lockande...

Kör en 740 årsmodell 1989 och lär så fortsätta göra, finns planer på att skaffa en till bil när frun behöver bil för att ta sig till jobbet men det ligger förhoppningsvis några år fram i tiden, parkering är dyrt här där vi bor(Solna)...
Jag gratulerar till din examen! Och önskar dej framgång i ditt utlärande roll och i din forskande roll mot nya höjder! Ja, och frun med förstås!

/Matz
Användarvisningsbild
av bjompa
Lastbilschaufför som gärna tar upp mer plats än va ja behöver tex i rondeller å när man passerat 400m-skyltarna på 2+1 vägarna.
Får ett litet bidrag varje månad + ett häfte rikskuponger så man iaf överlever en vecka, men va fan gör de? De är ju roligt att jobba mellar 10-14 timmar om dagen, iaf när man går upp mellan 3.30-4.00
av Cicaro
matzen10 skrev: Jag gratulerar till din examen! Och önskar dej framgång i ditt utlärande roll och i din forskande roll mot nya höjder! Ja, och frun med förstås!
/Matz
En får tacka! Lär bli ett väldigt glatt inlägg här när jag får examensbeviset i min hand :-D

Lär vara orolig att det är någonting jag missat i kursval eller så :-O) fram tills jag fått papprena klara :)
Användarvisningsbild
av ketto
Så där då! Nu har ja sagt upp mig från mitt jobb, börjar på Volvo PowerTrain i Köping 4 oktober!
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]