Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Det var tyvärr några år sedan nu. Racern gjorde jag mig av med förra hösten så förra årets sässong var den första på mycket länge som jag inte cyklade.

Vi behöver inte gå tillbaka speciellt många år i tiden för att komma tills när jag gjorde betydligt fler mil på cykel per år än i bil.

Jag vet inte riktigt varför jag har slutat, ny sambo skyller jag på ;)

Men jag var och kollade på cykel förra veckan faktiskt, crescents logicserie. Som är gjord att cykla snabbt med men ändå har rakt styre.

Bild

Tanken är då att både kunna motionera med den samt hänga med på damens cykelrundor. Får se hur det blir, känner mig lite småsnål faktiskt.

mvh
Anders

Har det blivit nått cykelköp än då? :?:
Kan det vara skönt att gnida baken på Vätternrundan på ca 30 mil. Vad ska bevisas? Jag vet att jag är man i alla fall. Behöver inte bevisa manligheten genom att få babianarsel, och sitta gnida på en hoj timmevis.

Nej en skön weekend med vistelse i soft miljö tillsammans med en vacker och trevlig dam kan ge betydligt underbarare motion. Dessutom brukar jag inte ha ont i baken efter en sådan helg.

Så förklara vad det är för nöje att cykla Vätternrundan?

:wink:
skovde skrev:
Brainy skrev:Det var tyvärr några år sedan nu. Racern gjorde jag mig av med förra hösten så förra årets sässong var den första på mycket länge som jag inte cyklade.

Vi behöver inte gå tillbaka speciellt många år i tiden för att komma tills när jag gjorde betydligt fler mil på cykel per år än i bil.

Men jag var och kollade på cykel förra veckan faktiskt, crescents logicserie. Som är gjord att cykla snabbt med men ändå har rakt styre.

Bild

Tanken är då att både kunna motionera med den samt hänga med på damens cykelrundor. Får se hur det blir, känner mig lite småsnål faktiskt.

mvh
Anders

Faktiskt inte :oops:
camaro69 skrev:Kan det vara skönt att gnida baken på Vätternrundan på ca 30 mil. Vad ska bevisas? Jag vet att jag är man i alla fall. Behöver inte bevisa manligheten genom att få babianarsel, och sitta gnida på en hoj timmevis.

Nej en skön weekend med vistelse i soft miljö tillsammans med en vacker och trevlig dam kan ge betydligt underbarare motion. Dessutom brukar jag inte ha ont i baken efter en sådan helg.

Ptja, det kanske är ett sätt för oss avdankade idrottsmän att bevisa för oss själva att vi fortfarande har lite killer instinkt?
camaro69 skrev:Kan det vara skönt att gnida baken på Vätternrundan på ca 30 mil. Vad ska bevisas? Jag vet att jag är man i alla fall. Behöver inte bevisa manligheten genom att få babianarsel, och sitta gnida på en hoj timmevis.

Med rätt sadel, ett par shyssta brallor och massa vaselin så blir det ingen babianröv :D
Vättrenrundan är nog en upplevelse, 30 000 andra cyklister och folkfest utmed vägarna. Och iomed att jag ska cykla vätternrundan så har man ju ett mål vilken gör en motiverad till att träna.
Brainy skrev:
skovde skrev:

Bild

mvh
Anders

Faktiskt inte :oops:

Jag blev med Racer i somras :)

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8