Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Kallstartsmotståndet...
Nästa finess jag ska skaffa är ett bakluckelås som inte är rostigt, så att bakluckan går att stänga. Nu håller den sig bara stängd med hjälp av gasfjädrarna.
De enda andra finesser jag haft är sätesvärmare och bensinvärmare, men ingendera fungerar längre. Bensinvärmaren har jag inte lyckats lista ut felet på, den går men stannar efter ett tag, har jag bilen igång så fungerar den. Måste vara något med spänningsfall så att den tror att batteriet håller på att bli urladdat.
På 940n har vi centrallås styrt av larmet med dosa på nyckeln, ni ska bara veta vilken lyx det är för oss som är vana vid gammelvolvon. Själv låser jag aldrig 240n, fruktansvärt jobbigt att hålla på att låsa upp. Dessutom går inte bakluckan att stänga samt att ingenting är stöldbegärligt i bilen. Sitter originalstereo i som dessutom börjat glappa, skulle bara bli glad om någon tog den. Men den går bra, ännu mjukare och lenare nu när man konverterat till Etanol.
Automaten fyller ju helt klart sin funktion! :-)-)

Men på första plats kommer ju helt klart stereoanläggningen :!: En rikligt byggd bil med stereoutrustning, skapar ett beroende av att alltid vilja åka bil. Man stör ingen annan utom sig själv, och kan dundra på bäst man vill utan att tänka på grannar eller annat. Så befrielse av något, är bilkörning i kombination med bra musik/bra anläggning!!!

Men i övrigt är farthållaren ovärderlig vid långkörning, men även ECC och taklucka är värdefullt i komfortfrågor!
Även jag listar automatlådan väldigt högt!! På andra plats kommer nog kallstartsmotståndet! Sen så är det ju bekvämligheter som (i den ordningen viktigast först) ECC, elhissar, fartållare, fjärrstyrt c-lås, lastutrymmet (gud vad skönt det är med en kombi!!), min fina SC-805 samt dragkroken!

//David
Lastutrymmet kommer nog god tvåa, det håller jag med om. Hund och två tjejer som båda är målvakter i innebandy kräver en hel del plats.
Nu kommer något som kan uppfattas offtopic.

Men frågan är ställd : Vilken finess i din uppskattar du mest? Då kan svaret bara bli en detalj.

Hade frågan ställts: Vilka finesser i din bil uppskattar du mest. Då är det okey att börja lista.

Mitt inlägg är alltså on topic. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5