Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niklasp85
forbo skrev:Fy skäms niklas ;)

Det där sa du inget om under veckan :D

Då jag var på väg till strängnäs för 1½ månad sen stog herr blå och hade kontoll utanför Fagersta, dock ingen hastighetskontroll.

Men undrar varför dom åkte efter i två mil innan dom stoppade er :???:

//Fredrik
Hehe, nej jag var väl för chockad under veckan. :)

Då jag var nere i Strängnäs pendlade jag till Mora under några månader också. Där var polisen pigga på kontroller tycker jag. Uscha! Man blir bara glad då det inte är någon hastighetskontroll.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Ja du , snälla poliser fick du , jag blev av med mitt körkort under juni månad, de drog in den 2 månader och böter 4000:-, och polisen hade ett leende när han gav mig boten...

Jag körde 144 km/h på 110 väg, mot göteborg. Samt polisen var ensam i bilen, men han var vädigt nonchalant och var väldigt glad över händelsen. Men nu när jag fått tillbaka den så är jag glad och följer hastighets skyltarna...Man lär sig av läxan...
av kaffe_koppen
haha, 90 cm från 4000 kronor i böter, då har man tur:D
Användarvisningsbild
av Funk
Jag körde 144 km/h på 110 väg, mot göteborg. Samt polisen var ensam i bilen, men han var vädigt nonchalant och var väldigt glad över händelsen. Men nu när jag fått tillbaka den så är jag glad och följer hastighets skyltarna...Man lär sig av läxan...
Erkände du på plats, och hur mätte polisen ?

/Thomas
Användarvisningsbild
av G-kraft
Funk skrev:
Erkände du på plats, och hur mätte polisen ?

/Thomas
Jo jag erkände, och sedan fick jag se en mätare bara som stod 144 km/h men det stod inte att det var min bils reg.nr som körde den hastigheten, samt jag fick inte se någon video och han var ensam i bilen så att jag kunde ha nekat, men jag orka inte med följderna samt jag låg vid 140 km/h....
Användarvisningsbild
av Funk
Erkänn aldrig !!
Det finns tusen skäl till att mätningarna är felaktiga, vilket kan visa sig i rätten...
Du behöver inte ens vara där.
Har du redan erkänt på plats så är det kört.

/Thomas
av anp
Funk skrev:Erkänn aldrig !!
Det finns tusen skäl till att mätningarna är felaktiga, vilket kan visa sig i rätten...
Du behöver inte ens vara där.
Har du redan erkänt på plats så är det kört.

/Thomas
Men har man kört för fort så bör man vara man/kvinna nog för att stå för det också.
Allt annat är ynkligt i mitt tycke.

Men upplever man att mätningen är felaktig, då skall man naturligtvis protestera och inte skriva under ett erkännande på plats.
Användarvisningsbild
av G-kraft
I detta fallet så borde jag egentligen inte ha erkänt pga hans beteende och attityd mot mig. Jag visa ingen tendens på attityd. Men det gjorde han pga nån anledning. Gamal äldre polis med en gammal 740 kombi. Hade det stått mitt reg.nr eller varit video inspelning så hade jag förstått men det fanns inget sådant och han var ensam. Men mitt samvete är rent och jag sade inget emot...men jag tycker att de flesta poliser borde gå på en kurs där man lär sig vetenskapligt beteende...
Användarvisningsbild
av Funk
Men har man kört för fort så bör man vara man/kvinna nog för att stå för det också.
Det är din uppfattning, vilken du har lika stor rätt till som jag och andra har att ignorera den..
Alla har rätt att få min sak provad i domstol för att se att allt gått rätt till, för rättssäkerhetens skull. Ingen skall bötfällas av polis "som tyckte det gick lite fort där va.."

/Thomas
av anp
Funk skrev:
Det är din uppfattning, vilken du har lika stor rätt till som jag och andra har att ignorera den..
Alla har rätt att få min sak provad i domstol för att se att allt gått rätt till, för rättssäkerhetens skull. Ingen skall bötfällas av polis "som tyckte det gick lite fort där va.."

/Thomas
Jo visst, men ingen är ju betjänt av att driva ett ärende vidare bara för att det går.
Har du kört för fort så har du, och då ser jag ingen poäng i att neka bara för att lagen tillåter dig att neka och få ärendet prövat i domstol.

Dessutom tror jag många poliser är viliga att diskutera själva siffran på hastighetsöverträdelsen ifall du som trafikant, om du nu kört för fort, också är man/kvinna nog att erkänna det på plats.
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]