Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Det blev skickat i biltemakartong. UPS hämtade det imorse på jobbet. Blir kul att se hur dom tänkt sej det här...
Allt är varsamt inpackat i lådan, med stora luftkuddar runt.
Menar när dom öppnar och finner ett krossat paket och en skadad pump. Villkoret för retur är oanvänt, i fin orginalkartong :roll:
För säkerhets skull så ligger pumpen i orginalförpackningen. Dvs allt rutomkring orginalet är skyddat, medans det som är inuti (pumpen) åker runt i resterna av orginallådan.
av *pettson*
Idag fick man ett sms.. Mister auto har krediterat pumpen. Så för att liksom bekräfta... nej det har inte satts in en krona och det syns inget på väg in. Det är inte särskilt förvånande.. men vi får se..
Denna historia låter nästan som när jag beställt "ädla" drycker från Tyskland, och någon chaufför på Bussgods stal paketet och förklarade att "det hade gått sönder vid lossning". Det tog nästan ett år och jag fick hota med polisanmälan innan jag fick kontant ersättning för godset som försvann. Inte ett öre mer, inte något extra för dröjsmålet, inte någon godtagbar ursäkt för att strul jag hade med Bussgods. LOCADI beklagade sig, och jag fick en extra gratis transport som plåster på såren. Men inte ett djävla pip från Bussgods om att de inte skött sina åtaganden korrekt.
av *pettson*
Mabuse skrev:Denna historia låter nästan som när jag beställt "ädla" drycker från Tyskland, och någon chaufför på Bussgods stal paketet och förklarade att "det hade gått sönder vid lossning". Det tog nästan ett år och jag fick hota med polisanmälan innan jag fick kontant ersättning för godset som försvann. Inte ett öre mer, inte något extra för dröjsmålet, inte någon godtagbar ursäkt för att strul jag hade med Bussgods. LOCADI beklagade sig, och jag fick en extra gratis transport som plåster på såren. Men inte ett djävla pip från Bussgods om att de inte skött sina åtaganden korrekt.
Men det var ju lyckligt ändå. Bussgods brukar annars kunna ståta med att gods stadigt försvinner. I själva verket har i alla fall jag fått veta vart det mesta befinner sej.
Fortfarande på livslång transport..
En bekant jobbar med att serva bussar åt lokala bolaget. Dom har ett helvete med att gods är kvar i bussarna när dom ska servas. När sen bussgods fick nys om det så fick dom helt enkelt notera och inventera i servicen. Det brukade handla om gods som varit borta mer än 3 månader och som på en enda månad kom upp i drygt 200.000kr om man läser på godsetiketterna där man valt efterkrav. Bussbolagens ursäkter är att alla chaufförer inte gör sitt jobb. Alla accepterar inte bussgods utan låter det ligga kvar, dom rör det helt enkelt inte.
Användarvisningsbild
av sthlm
Bussgods har jag ingen erfarenhet av men har dessvärre bara hört illa om dom så affärer där detta varit enda alternativet har valts bort.
Om jag nu fattat det rätt så är bussgods ett dotterbolag till ASA-bud som fungerar klockrent!
Hur kan ett företag som ASA vilja förknippas med ett företag som bussgods?

Har varit med om att en chaffis (annat bolag) åkte hem för att han kände sig krasslig och ställde lastbilen full med gods på tomten/gatan.
Lossades först en vecka senare och det blev ett j***a liv då vårat expresspaket låg på bilen.
Dock så ringde dom och bad om ursäkt när det hittades och undrade hur vi ville att det skulle lösas.
av *pettson*
Sådär.. idag 20140519 är pengarna insatta på kontot.
Gissa om jag tänker mej för TVÅ eller var det FÖRTIOTVÅ gånger innan jag handlar igen..
*pettson* skrev:Sådär.. idag 20140519 är pengarna insatta på kontot.
Gissa om jag tänker mej för TVÅ eller var det FÖRTIOTVÅ gånger innan jag handlar igen..
det där var en strid av rang vill jag påstå jag vet med hur det kan vara med vissa mc nasare här i Närke trakten :-(O) .
gott att degen sitter på kontot iaf.

Med vänlig hälsning gubbstrutt
av *pettson*
taxi skrev:Ja just ja, det var från Mister-Auto man inte skulle beställa. :oops: Typiskt mig att beställa först och googla sen..
Återkommer.
Du..Ibland är det billigt och fungerar. Ibland.. skulle man kräva en retur och.. skicka tillbaka en yxa med väl valda ord brända i skaftet.
Användarvisningsbild
av taxi
Det börjar ju bra: I måndags fick jag besked om att min beställning är skickad, beräknad leverans torsdag, alltså idag. Problemet är att fraktföretaget inte tagit emot nåt paket än, om man kan lita på deras "följ försändelse"-länk.
Har beställt bromsskivor och belägg, borde inte vara så stötkänsligt tycker jag? Om nu inte skivorna är helt dränkta i olja som under frakten hamnar på beläggen.

Men jag har ingen brådska, det är huvudsaken. Och jag betalar med faktura, tidigast EFTER leverans.

När servades bilen sist? Det brukar de byta p[…]

Ja hade lös CEM men den såg bra ut men […]

Skumpump till punktering

Hej på er. Undrar om en sån där p[…]

Regn på keramiskt sprayeax

Även om effekten som spraylackskydd ger ä[…]