Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Larzan skrev:Caravanmässan i Kista besöktes idag.
Massor med mumma. :)
Ingenting för torpet där väl? :???:
Användarvisningsbild
av joel80
mmm.. det är ett tag kvar. I allfall här uppe i Gävle. :)
När snön tinat bort måste jag åka och byta däck på vagnen.. köpte en gammal Cabby där däcken måste suttit på sen 90-talet.. är nog ganska torra. :)

Sen lyckades kontakten hoppa ur när jag flyttade vagnen vilket gjorde att den låg mot asfarten och skavde några km.. det blev inte så bra, halva kontakten är bortskavd. Så den ska jag byta.. och kolla om jag kan skarva på längre kabel, för den är i kortaste laget nu.. blir nästan spänd då man kopplar in den i bilen, vilket kanske var anledningen till att den hoppade ur.
av umekille
Varför inte göra som på hyrvagnar och fixa en lös spiralsladd...
Då kan du även göra en adapter för 220v batteriladdare bara koppla in
via uttaget på draget då den står parkerad.(om du nu inte har en inbyggd i vagnen)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kommer ha en solpanel med som laddar batteriet så just för den delen behöver jag det inte.. Men det är ett intressant tips ändå. Pajar sladden igen är det enkelt att fixa ny vid köksbordet istället för att stå ute i kylan/regnet/värmeböljan.
:)
Användarvisningsbild
av Brainy
Brainy skrev:Är bra sugen på vagn. Lär se till att ordna så jag får dra lite tyngre vagn efter årskiftet!
Ja det tog ju ett tag men nu är det ordnat.

Vad säger ni rent spontant om Weinsberg? I mina ögon så känns det som sjukt mycket vagn för pengarna i jämförelse med konkurrenterna. Men å andra sidan brukar man ju få vad man betalar för, å tredje sidan hur stor skillnad kan det vara på en husvagn? Inte direkt så det stör mig om det knarrar lite i en kökslucka när man kör.

Vad rekommenderar ni annars som instegsmodell för småbarnsfamiljen som "vill prova på"?

Det kan även bli att vi hyr nästa sommar men än så länge är alla sätt möjliga. Eftersom vi även funderar på att ställa upp vagnen den perioden som vi inte är ute på vägarna under nästa sommar så talar mer för köpa än hyra.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Vojje
en sommarvagn utan vattenburen värme, men elektrisk golvvärme vilket är bra (plus varmluftblås a la kupevärmare)
klent byggd med relativt låg tjänstevikt men bra takhöjd (som dock betyder högt luftmotstånd)

Men den ska jämföras med t.ex. Adria och skämmer säkert inte ut sig.
av umekille
blir spara i vinter till kontantinsatsen på den nya
fritidsvagnen...sett flera i trafik i höst och dem
ser lättdragna ut samt bekväma för de måtten.
Dem är helt i plast så fuktskador av regn o rusk
finns inte. 99,900:- med casett toalett fritt hemlevererad
http://www.fritidsvagnen.se/
Bild
Användarvisningsbild
av bjompa
Vi köpte oss en sån här nu i somras.

Bild
Användarvisningsbild
av StringerBell
bjompa skrev:Vi köpte oss en sån här nu i somras.
Ser stor ut. Vad är det för totalvikt på den?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 31
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.