Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
joel80 skrev:Var det inte nån som glömde en dammsugare på fel ställe också vid nått tillfälle? Då blev det ett långt stopp.
haha jo, 2011 om jag inte minns helt fel, det vart en dyr nota för vattenfall, i miljardklassen :o
Användarvisningsbild
av joel80
Kanske påverkar att Finland har problem nu, tydligen två reaktorer nere och de har inte så mkt vattenkraft som oss att täcka upp med när det blåser lite.
Sen står ju Ringhals stilla för underhåll där stoppet blev förlängt nu också.
Vattenkraften räcker fint för vårat eget behov men då det blåser rätt lite även i stor del av Sverige exporterar vi inte tillräckligt för att trycka tillbaka priserna under hela dygnet.

Men det är ju ändå rätt bra pris en stor del av dygnet så för oss som har timpris går det ju att anpassa lite så det inte blir så dyrt.
Användarvisningsbild
av garinge
joel80 skrev: Men det är ju ändå rätt bra pris en stor del av dygnet så för oss som har timpris går det ju att anpassa lite så det inte blir så dyrt.
Mjo man får anpassa sig, tur ingen här är hemma från 0630 imorgonbitti tills eftermiddag, sen får man laga käket
innan 17 helt enkelt, och undvika att förbruka så mycket kvällstid, och hoppas solen skiner så panelerna producerar överskott imorgon så morgondagens höga priser "jämnar" ut sig
haha :P
Användarvisningsbild
av joel80
garinge skrev:
joel80 skrev: Men det är ju ändå rätt bra pris en stor del av dygnet så för oss som har timpris går det ju att anpassa lite så det inte blir så dyrt.
Mjo man får anpassa sig, tur ingen här är hemma från 0630 imorgonbitti tills eftermiddag, sen får man laga käket
innan 17 helt enkelt, och undvika att förbruka så mycket kvällstid, och hoppas solen skiner så panelerna producerar överskott imorgon så morgondagens höga priser "jämnar" ut sig
haha :P
Lättare att anpassa nu än på vintern. Jag har tyvärr inte digitala element än. Luftvärmepump kan jag autostart efter pris men ett antal rum behöver stöd av element... då blir det att stänga hela säkringen för elementen om det blir riktigt dyra timmar. Man kanske skulle fixa styrning direkt efter säkringarna...
Användarvisningsbild
av Erik Å
Redan? :-o Det är ju inte vinter än..
  • 1
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 280

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]