Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jobbar sedan 2 år som konsult inom IT och organisationssutveckling, Vanligen inom projektledning eller analysfaser av IT projekt.
Jag har varit ca. 25år i/kring fordonsindustrin med massor av olika arbetsuppgifter, har sysslat med allt från att skruva småskruv till att vårda kundkontakter..

/Thomas
jobbar på skånemejerier har jobbat där i 20 år :cry:
är så helvetes trött på det :evil:
men vad gör man i dessa tider

mvh/roger
Jon-Evert skrev:
skovde skrev:Kan ju också uppdatera då, jobbar forfarande som arbetsledare på montering på en industri i skövde, men här även börjat
jobba produktionstekniskt med förbättringsarbeten, utveckling av arbetsplatser och verktyg osv...
Åååå hur högt är oddset för att "industrin" är Volvo och att "förbättringsarbetet" stavas TPM eller LEAN??? :roll:

Industrin är Cejn ab, mest känt för sina snabbkopplingar till tryckluft. jag jobbar med snabbkopplingar till hydralik.
Förbättringsarbetet stavas inte TPM utan 5S.
Ja eftersom det är modernt med Lean så jobbar även vi enligt det tänket =)
skovde skrev:
Jon-Evert skrev:
skovde skrev:Kan ju också uppdatera då, jobbar forfarande som arbetsledare på montering på en industri i skövde, men här även börjat
jobba produktionstekniskt med förbättringsarbeten, utveckling av arbetsplatser och verktyg osv...
Åååå hur högt är oddset för att "industrin" är Volvo och att "förbättringsarbetet" stavas TPM eller LEAN??? :roll:

Industrin är Cejn ab, mest känt för sina snabbkopplingar till tryckluft. jag jobbar med snabbkopplingar till hydralik.
Förbättringsarbetet stavas inte TPM utan 5S.
Ja eftersom det är modernt med Lean så jobbar även vi enligt det tänket =)

5S för mig som gjort lumpen betyder:
- Stund
- Ställe
- Styrka
- Slag
- Sysselsättning :lol:

Vi har börjat jobba med LEANverktygen, däribland 5S hos oss oxå. Vi betalar dyra pengar åt före detta Volvo personer från Skövdefabriken för att lära oss.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]