- lör 16 jun 2012, 18:25
En hel hög med klassiska sportgrodor. :lol:
"Båda lagen höll jämna steg i målprotokollet" - ÖST-nytt refererar bandy, Borgia - Mjölby
"Det bästa laget kom etta och det nästa bästa laget kom tvåa." - Örjan Blomqvist, skidkommentator
"Det kan vara lättare att komma in så här bakifrån." - Örjan Blomqvist, Damernas jaktstart, Skid-VM 1997
"De kommer att passera några minuter senare än förra året, men de har inte åkt långsammare för det, det är nog mest glidet det beror på!" - Örjan Blomqvist under Vasaloppet
"Kan Belmondo hitta Välbes vinnarhål?" - Örjan Blomqvist under Skid-VM 1997
"Här kommer Magdalena Forsberg i koncentrerad form!" - Åke Unger
"Nu tar finskorna av sig på häcken!" - Åke Strömmer under finnkampen
"Jag ber att få påminna om att två stycken går vidare till vidare!" - Åke Strömmer föklarar hur TV3s Superstar-tävling går till
"Det är ju en osäker herre det här, men han är ju väldigt stabil!" - Uno Hedin skådar givne hästen American Pride i munnen
"Det är nödvändigt att stöta högt upp bakifrån även i damfotbollen!" - TV4s kommentator under OS
"Han är en lång, lång hoppare som tyvärr inte är riktigt lika lång i backen" - TV-sporten om backhopparen Ernst Vettori
"Hästen är nu trettio meter efter sista häst" - Travkommentatorernas eviga misstag. Är man efter sista häst då är man väldigt långt efter.
"Kanadensarna varvar ned i högsta fart bakom svenska målet!" - Tommy Boustedt
"Grabbar, vi kör så länge det är meningslöst!" - Timo Lathinen visar att MIF av tradition har fina psykologer på tränarsidan!
"Nu har vi säkrat framtiden både bakåt och framåt" - Thony Lindqvist, tränare i SAIK-bandy
"Det är en sån där tennisvändning som bara kan inträffa i den här sporten!" - Thommy Engstrand
"Dunga skjuter frisparken... men den går rakt upp... och rakt ner ...men inte tillräckligt mycket rakt ner!" - Thommy Engstrand
"Har det gått sönder en stol? Vilken otrolig dramatik! " - Thommy Engstrand
"Serven hade en hastighet på 205 km/tim, som en moped ungefär... " - Thommy Engstrand
"...snart når han upp till 1000 sprungna yards i karriären, för första gången i sitt liv." - Theo Blanco, TV3s expert på amerikansk fotboll
"Där fick han en hård stryk - det gör ont att få en så hård stryk!" - Theo Blanco, TV3
"...och han är en jättestark arm!" - Theo Blanco om Carolina Panthers QB
"Han verkar helt ur kängorna" - SVT om Niklas Jonsson under SM i längdskidåkning.
"I like to do it the kitchen way!" - Svensk innebandylandslagsman om hur han helst gör mål
"Skidlöparen Erik Elmsäter, som för övrigt är militär i Falun i det civila" - Sven Lindhagen visar att man kunde redan då...
"Går den in får Thorstedt svårt att ta den." - Sven-Göran Eriksson
"Hela bollen måste ligga stilla innan frisparken får slås... " - Sven-Göran Eriksson
"Finland är ju regerande Europavärldsmästare i innebandy." - Supersports kommentator under semi-finalen i innebandy-VM
"Han börjar få högre frekvens i stavningen nu" - Supersport, okänd bistittare under Världscupen i längdåkning
"I det här partiet gäller det att åka så fort som möjligt!" - Stig Strand, Alpina VM Spanien -96
"Se, han (Kwamena Turkson) har till och med en kubansk boxare tatuerad på armen." - Sten Rosenberg känner inte igen Che Guevara
"Båda lagen vill vinna och ett lag kommer att vinna." - Sten Feldreich
"Boltic har tre av sina bästa borta, trots detta har man ingen chans mot Falun" - Sportradion har stora krav på Boltic?
"Domaren väntar med att blåsa igång matchen så att alla matcher får samma startdatum." - Speakern på Eyravallen överskattar nog publikintresset kring ÖSK - Degerfors
"Come on boys, play the ball from kant to kant..." - Roy Hodgson
"Bandy: Ljusdal-Vetlanda. Bakom kameran - Christer Jonasson!" - Roger Burman, Radiosporten
"Tvärtom!" - Rickard Fagerlund på Staffan Lindeborgs fråga om det sups för mycket inom svensk ishockey.
"Hur länge sitter en dålig pil kvar i huvudet?" - Radiosportens reporter intervjuar bågskytten Magnus Petersson
"Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" - Arne Hegerfors
"How will You fire to night? " - Radiosporten interjuvar den ryske vasaloppssegraren.
"Tyvvär är Kanotingen uppskjuten pga bombnedslag... nej publiknedslag... nej... Äääh... Vi tar om det från början.." - Radiosporten har som vanligt koll...
"Nu är det paus i alla matcher som pågår..." - Radiosporten brukar också vara ett säkert kort
"...och i Målila har Dackarna spelat speedway!" - Radio Kalmar sammanfattar sporthelgen
"Ishockey matchen mellan ÖIK och Antjärn slutade 0-0 efter periodsiffrorna 0-0 , 0-0 och 0-0" - Radio Jämtlands sportsändningar
"Antingen kommer Schumacher att gå in i depån det här varvet, eller så kommer han inte att göra det!" - Peter Eng har kontroll på läget under Japans GP på TV4
"Man har ju riktig tur när man har det där flytet" - Pernilla Wiberg om sina segrar i världscupen.
"Svenskarna har goda möjligheter att placera sig högt i startlistan." - Per Forsberg, P4, tremilen, Skid-VM
"Man började köra här i Monaco 1929. Den första tävlingen vanns av en herre vid namn Williams och man hade en snitthastighet på 80 km/h. Visst var det så, du som var med?"" - Peppe Eng till bisittaren Eje Elgh under Monacos GP
"Om bollen går under ribban, så blir det säkerligen mål! " - Ove Kindvall
"Vi får hoppas att det är värre än vad det ser ut." - Ove Kindvall
"Tyskarna spelar nog mer tyskt än vad Kanada själva gör" - Olle Öst om ishockeyinfluenser
"Det här är möjligen ett frisparksläge för en bra högerfot eller möjligen en giftig vänsterfot." - Ola Wenström
"Jo du vet, kineserna är många fler än oss. De är över 20 miljoner" - Okänd svensk simhoppare har förklaring till Kinas dominans!
"Alla drog sitt vad det nu heter till stacken." - Okänd skånsk basketspelare i TV-intervju
"På en skala från 1-10 är det mer förvirrande här än i Europa." - Nigel Mansell om att köra Indycar.
"Jag är nöjd med att jag lyckades ta honom på hans grejer." - Mikael Ljungberg, brottare?
"Kulti servar inte bättre, men bättre och bättre!" - Mats Strandberg var i sitt ässe under Davis Cup finalen 1996
"Åhh vilken bra förstaserve.... var den ute?, då var det en väldigt bra felserve!" - Mats Strandberg hade tydligen inte många rätt under Davis Cup finalen...
"Det finns många sorters serveäss, och det där var definitivt ett av dem..." - Mats Strandberg
"Det jag inte kan påverka, det kan jag inte göra nåt åt" - Mats Jingblad
"Jag tror på uddamålsseger... mitt tips, nja... 4-2!" - Martin Olofsson inför VM-finalen i Innebandy
"Regerande mästarna HIV 71 blev igår utslagna ur SM-slutspelet av MoDo." - Malou von Sivers
"Jag kände att jag aldrig haft ett så bra skjut på flera år" - Magdalena Forsberg i Sportnytt efter sitt andra VM-guld i skidskytte.
"You can't be serious. Are we gonna play in a town in the north of Sweden called 'She left you'?..." - Lettisk kommentar inför innebandy-VM i Skellefteå -96
"Öh... slag mot ryggen som det där är mycket farliga. Det tar minst en halv minut att komma igen efter en bruten rygg!" - Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren kommenterar wrestling på TV3
"På pappret spelar Manchester City enligt 4-4-2, men i praktiken spelar de enligt ett mellanting mellan 4-5-1..." - Leif Larsson, Tipsextra
"Att det blöder behöver inte betyda att det är något fel" - Leif Boork
"Då kastar vi oss över Katarina Hulting och övriga nyheter." - Kjell Andersson, chef på TV-sporten, SVT
"Det är en rumän som skadar sig. Är det Magnus Wislander?" - Kent-Harry Andersson, Sportkanalen
"Om vi bara hade haft lite mer tur och Boltic hade haft lite, lite otur så hade vi vunnit" - Kenneth Kvist, orförande i Hammarby bandy.
"Hans dräkt var lika rosa som blåbärssoppan!" - Katarina Sjöberg, SVT, under Vasaloppet.
"Jag kan ingen italienska alls, jag vet inte ens vad spagetti heter på italienska" - Johnny Ekström inför flytten till Empoli 1986
"Det blir svenskarna eller italienarna som vinner heatet!!! Ja det blir australiensarna!!!" - Johan Ejeborg har full kontroll på kanoterna.
"När han kom hem från PSV, fick han t.o.m. uppsöka en psykopat. " - Janne Jingryd
"Det finns en topptrio på 10-15 man som kan vinna!" - Janne Boklöv känner konkurensen
"Ulrika Kalte blev tremålsskytt. Här gör hon sitt och Sveriges sjunde mål mot Rumänien..." - Jane Björk Jensen
"Det var konstigt att just den här hästen skulle riva. Han kan ju hoppa hur högt som helst!" - Jan Svanlund, SVT
"Ledaren ligger nu 3 minuter efter de jagande." - Jan Svanlund
"Amerikanen med startnummer 3 blev 3:a i första heatet. Här ser vi honom i det andra som han också vann." - Jan Lorentzon, SVT
"Det finns en topptrio på 10-15 man som kan vinna!" - Jan Boklöv
"Jag tycker att det är bättre ljus här i hallen, än när det är dåligt ljus" - J-O Waldner om VM-arenan i Manchester
"Jag tror på teorin att om motståndarna gör mål, måste vi göra 2 mål för att vinna..." - Howard Wilkinsson
"Det är bättre att skjuta en meter bredvid målvakten än rakt på!" - Helen Johansson under dam-VM i fotboll
"Bucci fick ligga som en glasspinne i luften för att klara det skottet..." - Hasse Holmqvist förklarar hur man upphäver fysikens lagar under HBK-Parma
"Hoppas han inte får problem med ljumskarna som han har problem med." - Hasse Borg när orimliga förhoppningar?
"Rival Damkaer är spelad till tre gånger pengarna. Favoriten Clipton står faktiskt i över fyra gånger pengarna." - Hans G. Lindskog. Vem var favorit egentligen?
"'Vi har en uppställning som kommer att överraska både åskådare och publik.'" - Hans Chrunak skiljer på folk och folk inför finalen på 4 X 200 m frisim.
"Domstolen konstaterar att någon proffsboxning från Anders 'Lillen' Eklunds sida inte har förekommit!" - Gävle tingsrätt visar boxningskunnande
"Det är en kille som är väldigt stor, båda två." - George Scott visar att boxning inte alls är skadligt?
"Jag skall röra mig mycket och slå mycket!" - George Scott om sin taktik inför senaste titelförsvaret. Tur att han till skillnad från "Liket" Eklund fattat vad boxning går ut på.
"Nu känner hon doften av guldsmak!" - Fredrik Belfrage, SVT
"Nu kommer Botvinov i störtloppsställning ned mot Oxberg ivrigt stakandes" - Fler än radiosportens utsände borde fått se den synen
"Nu har Sverige 4 Andersson på planen: Patrik, Kennet, Robert och Alex Andersson" - Eurosport under Ungern - Sverige
"Det har det har varit 52 lika vid 6 tillfällen." - Eurosport sänder basket
"USA har byggt sina kälkar själva. Annars görs ju alla kälkar i Europa, förutom några få som görs i Schweiz." - Eurosport Nordic visar rodel
"Friskt satsat, hälften vågat." - Eurosport kommenterar en vurpa i damernas alpina världscup.
"Det är samma bil som sitter i bilen!" - Eje Elgh, TV4
"Det blir blött!" - Eje Elgh svarar på frågan hur regnet påverkar F1-förarna
"Oliver Panis var ute och körde i geografin utanför banan." - Eje Elgh ser inte skogen för bara...
"Alesi bromsade för sent och tyngdlagen gjorde att bilen snurrade runt" - Eje Elgh
"De går in i varvade bilar." - Eje Elgh
"...Och nu lägger alla kanottjejerna upp sig på startlinjen!" - Dag Malmqvist följer OS i kanot med STORT intresse
"Jag dricker en kopp kaffe innan loppet för att få i mig lite nikotin." - Cykelns f.d. förbundskapten Åke Nilsson.
"Ni hade en väldigt impotent offensiv. Den ville inte in" - Christers Jonasson, Radiosportens bandyexpert.
"... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare..." - Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994 när Dahlin byttes ut mot Henke Larsson
"Det blev 0-0, samma i halvtid." - Bosse Larsson
"Spelarna faller som bowlingklot!" - Bo Gentzel
"...men Danskorna behåller 10 måls övervikt resten av matchen!" - Björn Hedman,
"Han ligger som en limburk i ryggen på McManaman " - Billy Ohlsson
"Han är stor, stark, bra på huvudet... och sätter på bra!" - Benno Magnusson beskriver Jonas Wirmolas (MFF) goda egenskaper(?)
"Applåder kommer säkert som ett brev i kyrkan! " - Bengt Grive
"Jag är imponerad av Karlsborgs första allsvenska debut!" - Bengt "Pinnen" Ramström
"Det verkar som om ringen är mindre än vanligt, fast det beror nog på arenans storlek. Einsteins relativitetsteori måste kunna tillämpas här!" - BBCs boxningskommentator reder ut begreppen.
"Det märks att Calvin Smith är en bra löpare, hans knän och armbågar rör sig åt samma håll!" - BBC kommentator
"Vann gjorde italienskan Deborah Compagnioni från Israel" - Barbro Nordvall (Ekot) efter VM-slalom i Sestriere.
"Just nu ligger de på första plats, vilket faktiskt är lite bättre än om de hade legat tvåa." - Baltimore Orioles egen radiokommentator om lagets insats
"Han går i depå på det 46:e varvet och då har han cirka 26 varv kvar att köra" - Arthur Ringhart, F1, Brasiliens GP 1997 (Är det inte bestämt hur många varv man skall köra?)
"Att träna för snabba däcksbyten i Formel 1 är som att träna fasta situationer i fotboll!" - Arthur Ringart
"Berger ligger trea, men där står hans bil???" - Arthur Ringart
"Hon har fått en faktura på ryggraden." - Anna Svenning på radiosporten om den skadade gymnasten Élodie Lysette.
"...och strukna i avdelning häst är nummer ett!" - Anita Jekander
"Kalle Sundqvist gräver som en motor i bakre brunnen!" - Anders Rosén under kanottävlingarna i OS 1992
"Den viktigaste delen i simtaget är början och slutet... och så där emellan förstås." - Anders Holmertz avslöjar simningens innersta väsen?
"Jag förstår inte varför domaren blåser. Jag förstår egentligen ingenting!" - Anders 'Ankan' Parmström
"Värmland är ett riktigt hockeydistrikt. Det räcker att man säger Brynäs så vet folk vad man menar." - Anders 'Ankan' Parmström
/Håkan
242 GT -
Det sladdande strykjärnet (verkar dock inte komma närmare än så här).
Min flamencoröda V50 D2 Classic Momentum 2012