Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:
Krakus skrev: Orkar inte felsöka mer. Ställde på en andra bil.
"En groda skall kokas sakta" :D
Men om den överkokas blir den seg som en snigel.
Ngt att förtälja om Peggetoten?
Efter "norsk" reset fungerar den igen :(

Men den stoppades in långt in i garaget. Nu är det det andra märket som gäller.
Måste dock besiktiga grodan. Hoppas den tar sig till besiktningsstation!
Nya Peugeot 208 GTi är värstingvarianten av den lilla storsäljaren 208. Samtidigt för den vidare de turbogener som för alltid skrivit in Peugeot i motorsportens historia. Med sofistikerade material- och färgval, design och sportighet är modellen verkligen något extra. Under huven hittar du också en turboladdad 1,6-liters bensinmotor på 200 hästkrafter. Den tar dig från 0 till 100 på mindre än sju sekunder!

undrar om jag ska köpa en sådan till min dotter (och kanske en till mig själv så vi kan racea)
Ingen Volvo som hänger med :mrgreen:
av Hertsh
Jag hatar Peugeot, inte för att jag någonsin ägt någon, utan för att de allihop är enögda och har trasiga baklampor. Ingenjörerna på PSA måste vara de sämsta i världen som inte löst det under det senaste decenniet.
Det är för att de är så roliga att köra. Vem vill offra körtid på lampbyte.
På en XC 90 kan det ta flera dagar att byta en baklampa eftersom det behövs brytverktyg för att få bort glaset.
Det passar en volvoägare perfekt eftersom en undersökning visar att just volvoägare inte gärna vill använda (köra) sina bilar.
Peugeot ligger topp 5.
av Hertsh
:-o Peugeot borde få tillbakadraget typgodkännande innan de fått ägare som klarar lampbyte lika snabbt som formel 1 stall byter däck, eller att ingenjörerna löser lamproblemen. För seriöst, det kan inte bara vara jag som kommit farligt nära en Peugeot i mörker pga att den totalt saknade bakljus, eller trott att man mött en motorcykel istället för bil.

Ser man en enögd bil på långt håll är det i nio av tio fall en vitflagg-viftande grodätares favoritpega.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 20

På min förra XC70 märkte jag samma[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen? Nej, iallafall inte n&ar[…]

Det är ju en dieselmotor i bilen och vid norm[…]

Förardisplay xc40 -23.