Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Jag undrar ifall någon av de europeiska ledarna kommer våga säga att Trump är en lögnare? Det krävs nästan det ifall de ska kunna säga att de fortfarande stöttar Ukraina.

Jag undrar vad det är som sker? Har USA blivit utsatt för en statskupp?
Användarvisningsbild
av lennarte
Allinug skrev:Jag undrar vad det är som sker? Har USA blivit utsatt för en statskupp?
Det är nog en önskan han har.......
Det verkar som han retat upp en del republikaner, så nu kanske det kan bli problem för honom att få igenom saker som är alldeles galet. Dock har han visst skrivit ett dekret som ökar hans egen makt.........
Nästa steg är väl att försöka stoppa rättegången mot Yoon Suk-yeo. Dom verkar vara på samma maktgalna nivå.........
Användarvisningsbild
av Erik Å
Allinug skrev: tor 20 feb 2025, 07:00 --Jag undrar vad det är som sker? Har USA blivit utsatt för en statskupp?
De har valt en president som faktiskt har försökt sig på en sådan, ja
Håll i hatten, det kommer värre grejer. Jag lovar :-/
av Lövet
vjohnj skrev:Varför bli hysterica? Vänta ut lite innan folk går banana. Ni likt alla oss andra vet fock nothing.
Världen går inte under. Varken på grund av väder eller politiker
Läs din historia istället. Det som händer nu är exakt samma sak som när Nazityskland och Ryssland delade upp Polen. Vad tror du Ryssland gör inom ett år eller två? Länder som når framgång via krig fortsätter kriga.
av Lövet
vjohnj skrev:Jag har läst. Men jag behöver verkligen inte bli hysteriskt. Ni kanske ska chilla lite. Men jag kan ju ha fel. Eller så ha folk reagerat över igen, som igen som så ovanligt. Hysteriskt över allting
Eller så beror det på vilken moralisk kompass man har. Jag tycker helt enkelt inte att invadera andra länder ska få löna sig.
Användarvisningsbild
av Allinug
VolvoB20 skrev: tor 20 feb 2025, 02:03 Illamående blir man.

Trump kallar Zilenski en diktator.....

Han är ju demokratiskt vald 2019. Hur skulle man kunna hålla nytt val mitt under brinnande krig när Ryssland/Putin terrorbombar den Ukrainska befolkningen så bortåt 14 miljoner av den egna befolkningen har fått fly....

Vidrigt är det.

Nej Trump är ultrakåt på att samarbeta med Ryssland igen för att få tillbaka de 3000 miljarder man säger amerikanska företag förlorar på blockaden av Ryssland. Allt handlar bara.om.pengar nu...
Ja, och det är rent av skamligt hur Trump ska utnyttja Ukrainas underläge genom avtal om mineraler från Ukraina i utbyte mot säkerhetsgarantier.

Snacka om att sparka på den som redan ligger!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
vjohnj skrev: fre 21 feb 2025, 23:51 Vad vill ni göra?
Springa runt i köket och tjoa.
Spinna med era elbilar.
Eller kanske bara vänta och se vad som händer.
Eller stå med plakat. Allt åt alla?
Vill att man ska sluta snacka skit och istället se till att Europa bygger upp ett eget försvar. Vi kan inte ena minuten gnälla på att USA är imprealister och i nästa stund gnälla på att man inte kommer och fösvarar oss. Vi måste ju ta vårt eget ansvar någon gång.
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 147

Här kommer något mycket intressant. Had[…]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]