Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Lello skrev:
CarMan skrev: Lello har endast skrivit 4 inlägg på deta forum & detta är det ända av inläggen som inte gör reklam för en kkonverterings sats till E85.
nått käns knasigt
Men snälla är du en vuxen människa eller en unge?

Om jag skrivit 4 inlägg eller 4000 inlägg har väl ingen betydelse..! Det här forumet börjar likna en sandlåda.... efter dina påhopp..! tråkigt... ett forum är väl just till för att diskutera saker man har olika uppfattning/erfarenheter kring, inte som du gör skirva massa skit om andra skirbenter, hurvida dom bara skrivit 4 inlägg... det är nog läge för dig CarMan att växa upp och börja disskutera på en vuxen mans nivå..!
alla som har hängt på ett eller fler forum vet att när någon dycker upp o bara skrivet ett enda inlägg & det råkar vara reklam för en pryl, så är det nästan alltid i rent reklam syfte. samma sak gller om man försker göra som du gjorde, klistra in exakt samma inlägg i flera trådar, här brukar folk söka upp gamla trådar för att se mer trovärdig ut.
men sen brukar man aldrig "se" personen igen.

skriver man en komentar i stil med den jag gorde så ser man om det är reklam eller ej. är det reklam så svarar aldrig nån, för han besöker troligen aldrig forumet igen.
av Lello
CarMan skrev:
Lello skrev:
CarMan skrev: Lello har endast skrivit 4 inlägg på deta forum & detta är det ända av inläggen som inte gör reklam för en kkonverterings sats till E85.
nått käns knasigt
Men snälla är du en vuxen människa eller en unge?

Om jag skrivit 4 inlägg eller 4000 inlägg har väl ingen betydelse..! Det här forumet börjar likna en sandlåda.... efter dina påhopp..! tråkigt... ett forum är väl just till för att diskutera saker man har olika uppfattning/erfarenheter kring, inte som du gör skirva massa skit om andra skirbenter, hurvida dom bara skrivit 4 inlägg... det är nog läge för dig CarMan att växa upp och börja disskutera på en vuxen mans nivå..!
alla som har hängt på ett eller fler forum vet att när någon dycker upp o bara skrivet ett enda inlägg & det råkar vara reklam för en pryl, så är det nästan alltid i rent reklam syfte. samma sak gller om man försker göra som du gjorde, klistra in exakt samma inlägg i flera trådar, här brukar folk söka upp gamla trådar för att se mer trovärdig ut.
men sen brukar man aldrig "se" personen igen.

skriver man en komentar i stil med den jag gorde så ser man om det är reklam eller ej. är det reklam så svarar aldrig nån, för han besöker troligen aldrig forumet igen.
SÅ med facit i hand så hade du fel om att jag gjorde reklam..!!

Men otrevlig är du iaf..

Trisst för dig själv att folk inte tycker du är specielt sympatisk..
av Addekarlsson
Återigen, lägg ner alla typer av personliga konflikter här....
Ta dom via PM, eller så tas denna tråden bort.

Jag säger inte till igen, nästa gång det är personliga dispyter här, så åker tråden all världens väg.

Mvh/ Adde (som är less på att leka forumpolis och ta bort trådar med personliga konflikter)
av Lello
Addekarlsson skrev:Återigen, lägg ner alla typer av personliga konflikter här....
Ta dom via PM, eller så tas denna tråden bort.

Jag säger inte till igen, nästa gång det är personliga dispyter här, så åker tråden all världens väg.

Mvh/ Adde (som är less på att leka forumpolis och ta bort trådar med personliga konflikter)
Självklart..!

Sorry, ville bara försvara mig..!
av zebbe
Knasen skrev:
Jag utgick från den fakta att Bensin kräver 14,7:1 & E85 9:1
Bränsleblandning är ju densamma hela tiden oavsett om du har en gammal 240 med förgasare el. en toppmodern insprutning. Först så mäts hur mycket luft som kommit förbi luftmassemätaren, om det nu är 29,4 liter luft så skall det in två liter bränsle. Att dagens motorer drar mindre soppa, är ju för den dom tekniska system kan räkna ut den exakta bränsle mängden, jämfört med en gammal 240. Sedan är 14,7:1 en optimal blandning, en kan ju ändras beroende på belastning på motorn, och temperatur, Kall motor=fetblandning(10:1) eller vid kraftigt gaspådrag=fetblandning, eller tvärtom lågbelastning=plant underlag och jämnt gaspådrag och en hög utväxling på växellådan, mager blandning(15,3:1). Dagens motorer så (smarta) att bränsleförbrukning ändras hela tiden, med hjälp av dels lamdasonden och ECM och Luftmassemätaren, och med bra insprutare som finfördelar bränslemolekyler med luftmolekylerna.
Kan ju medela att luft bränsleblandningen är för total förbränning av bränslet. och att det inte är frågan om Liter som några kanske tror utan att det handlar kilo. Alltså 14,7 kilo luft för 1 kilo bränsle ( i detta fall fosilt-bränsle ). men man skall ju komma ihåg att det inte förhåller sig på dett sätt i en förbränningsmotor där man kör lite "fetare", alltså mindre luft i förhållande till vad som behövs för total förbränning av mängden tillsatt bränsle. ( Olika på olika bilmotorer beroende på vad dom klarar av.)
Förbrukningen beror ju oxå på hur bra man mixar luft och bränsle för att få en så exakt förbränning som möjligt, och därmed mer uttagern effekt i förhållande till tillfört energivärde i bränslet. Så det är skilnad på förgasare och morderna insprutningmotorer. Insprutrare har mindre "bränsledroppar" som förångas snabbare vid förbränning och får på så sätt ut mer av bränslet. Det kan man se tydligt på Diesel bilar som har dåliga bränslepummpar eller felaktiga spridarmunstycken, där Bränsledropparna blir stora och inte förbräns helt i cylindern och där med sotar.

MVH zebbe
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]