Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vilket lag vinner elitserien?

Brynäs
6
15%
Djurgården
5
13%
Frölunda
5
13%
Färjestad
5
13%
HV71
4
10%
Linköping
2
5%
Luleå
7
18%
Modo
1
3%
Rögle
2
5%
Skellefteå
2
5%
Södertälje
Inga röster
0%
Timrå
1
3%
Vad nu då? Vad har det varit för fel på tonen??

Det är väl klart man hoppas och tror att ens lag man hejar på ska vinna. Det gör jag fortfarande bara det att det ser lite mörkare ut just nu. Lite tjafs med glimten i ögat måste väl alla tåla. Det är ju aldrig något personligt menat.
Jag har aldrig sagt att Frölunda är ett dåligt lag, inte heller att de är bättre. Som man har sett, både genom hela serien, och i slutspelet så kan det gå hur som helst. Två stora och klara vinster till båda lagen och en uddamålsvinst (4-2 med sista i öppen kasse). Även om alla har lite partiska ögon så tycker jag inte att något av lagen har varit överlägset bättre. Vissa perioder är bättre än andra, åt båda håll. Tror ingen kan tycka att det är avgjort redan.
Lugn, lugn. Det var inte så jag mena.

Bara det att olafixar gick ut ganska hårt innan och hans signatur är ju lite kaxig också.

Två citat:
olafixar skrev:
bjompa skrev:Nu va de väldigt tyst på luleåanhängarna... Va beror de på?

Jo men det är ju Guldet som räknas :mrgreen:
olafixar skrev:Det kommer att bli en tät matchserie mellan Luleå och Frölunda...som Luleå kommer att vinna med 4-0 i matcher :mrgreen:
Alltså jag menar absolut inte att det skulle va nåt fel i detta. Jag förstår ju att det hela är menat på skämt och det var bara skämt från min sida när jag skrev det där om annan ton också.

Får jag gissa så menade nog inte camaro69 nåt illa heller.
Vilken domarskandal.

Sånt här klanteri borde inte finnas på elitnivå. Luleå berövades en fair match.

Har full förståelse för att Luleå lämnat in protest.
Jaa detta är faan skandal. Ska inte få hända att tre domare missar det. 1-0 och 2-0 efter utvisning kan man ta igen, men när det blir 3 mål på bara några minuter så försvinner luften rätt snabbt. Och med största sannorlikhet berodde det på domarmissen.

Finns ändå inget att göra tror jag. En protest känns ganska meninglös för Luleås del. Matchen kommer ju inte spelas om direkt. Därimot är protesten bra att det uppmärksammas för det är inte på långa vägar acceptabelt, speciellt inte i ett slutspel.

Nåja, uppförsbacken blev ikväll en klätterväg, dock inte omöjlig att ta sig upp för.
Protesten avslogs, som brukligt = inget omspel... Synd för Lules del men det händer/har hänt de flesta lag sett över tid.. Bara att acceptera och gå vidare.
Däremot finns ju möjlighet att stänga av domare under resten av slutspelet; låter som en bra idé i mina öron! Det är ju tyvärr ganska grova felbedömningar som görs och som kan sägas inverka på spelets slutgiltiga resultat. För inte var det de spelande lagens förtjänst att slutresultatet blev som det blev..

"Mitt" lag får iaf välbehövlig vila inför fortsättningen i slutspelet. Brainys lag får oxå vila, fast mycket längre. Tror gammgubbarna kan behöva det :mrgreen: :twisted: .
Skämt åsido; jag tror inte man skulle ha sparkat Boorken under säsongen 07/08 utan behållt han hela tiden; det hade betalat sig nu..!
Tror bestämt jag ska fira med en kopp Lila inatt :-)

M V H
---> Matzen
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC