Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Cicaro
:lol:
Användarvisningsbild
av gundj
Måste ha varit en ekonom som skrev det där.
Fattar inte hur någon kan få det till rätt och riktigt.
Det är fortfarande ett kassaunderskott på hotellet.

Som en ekonombekant sa, det finns tre sorters ekonomer, dom som kan räkna och dom som inte kan.
Å andra sidan finns det bara 10 sorter programmerare, dom som kan läsa binärkod och dom som inte kan.
Användarvisningsbild
av Brainy
gundj: Jag är ekonom och du får gärna förklara för mig hur hotellet har ett kassaunderskott om dom har en skuld på 1000kr som regleras mot en fordran på 1000kr. Skatterna beräknas redan när fordran uppstår så dom behöver du inte räkna in.

Är jag skyldig dig 1000kr, du Kalle 1000kr och kalle mig 1000kr så skulle inte jag vilja påstå att jag har ett kassaunderskott när jag gett dig en tusing och fått en av kalle.

Självklart är inte artikeln helt verklighetsförankrad men börjar man tänka efter lite utifrån skatteregler m.m. så ligger den närmare verkligheten än vad den ger sken av vid en första anblick :)

mvh
Anders
av RoadRunner1
Eller den om hur det gick när Stålmannen flög förbi ett hustak som Amazonkvinnan låg och solade på.Kvickt som blixten for Stålis ner och juckade snabbare än ljusets hastighet och flög lika fort bort igen.Nästa dag Stålmannen flög förbi samma hustak låg Amazonkvinnan åter och solade näck på detta hustak där Stålis än en gång flög ner med blixtens fart och satte på Amazonkvinnan och innan hon riktigt förstod vad som hänt tittade hon sig omkring och sa , vad fan var det !?.Ingen aning hördes en ynklig röst men det gjorde djävligt ont i röven det kan jag lova sa Osynlige mannen. :D

Visste ni förresten att Japanska flygets största flygar veteran under Andra Världskriget var blondin.
Hon återvände helskinnad efter över 40 kamikazeattacker. :D

Norrmannen förklarade för sin polare att i USA blev (en) person överkörd av en bil varje kvart.Fy fan sa polarn vad han måste må dåligt. :D

Två Norska flygare skulle flyga till solen när den ena kom på att detta nog var omöjligt.Fy fan vad du är dum sa den andre Norrmannen.Det begriper du väl att vi får flyga på natten. :D

En stridsvagn såg en groda för första gången i sitt liv och sa , vilken stor haka du har !?.Ska du säga sa grodan som har pitten mitt i ansiktet. :D

Förklara likheten med en fembarnsmamma och en person som missade bussen ... !?.SLAPP SPRINGA. :D

Lille Pelle kom till skolan och undrade om man kunde komma till himlen med fötterna först !?.Nä det tror jag inte lilla Pelle.Men varför undrar du det !?.Jo för igår när jag kom hem så låg granngubben ovanpå mamma som bara skrek ohhh Gud , jag kommer. :D

Och inför de senaste miljöbesparingarna har jag hört att man ska återanvända gamla vinterdäck som kondomer !?.Undrar om det finns dubbat för bättre fäste !?. :D

Och om du ska posta ovanstående rader så kom ihåg att kvinnor är som frimärken.Först slickar man på dom.Sen sätter man på dom och sist skickar man iväg dom. :D
Användarvisningsbild
av #27
En gammal goding.

Finnen Pekka är hos doktorn: doktorn jak e så jävla trött jämt. Sänner mig utmattat varje dak. Beskriv en typisk dag, så får vi se vad vi kan göra svarar doktorn. Pekka tänker till å säger: vaknar klokkan suu o nullar särringen. Äter frukost o nullar särringen. Kår till joppet. Joppar. Åker hem på lunchrasten o nullar särringen. Åker till joppet. Joppar. Åker hem. Nullar särringen. Äter mittak. Nullar särringen. Tittar på tefe. Går o läkker mig o nullar särringen tre gånger. Doktorn kan inte låta bli att le och säger, du kanske själv har någon idé om varför du är så trött på dagarna? Pekka funderar en stund innan han svarar: Jak vet inte doktorn, kanse de bero på allt småronkande på joppet.
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Det var brunetten som gick till läkare och klagade på att hon var öm över hela kroppen.

För att understryka sina problem peta hon på låret och skrek aj, sen peta hon sig på magen och skrek aj, så där höll hon på en stund, tills hon utbrast, är det normalt
att vara öm över hela kroppen?

Läkaren funderade och log mod brunetten och frågade, Du är blondin, eller hur?

Javisst sa tjejen, hur så.

- Du har brutit fingret sa läkarn.
Användarvisningsbild
av Scania
En känd sångare sjöng för patienterna på ett sjukhus. Han avslutade med orden.
- Hej då och hoppas ni blir bättre.
- Tack det samma, svarade patienterna
Användarvisningsbild
av Scania
En ny undersökning visar att det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att helt kunna tillfredsställa en kvinna. Däremot spelar det ingen roll om det är Visa eller Master Card
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 199
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]