Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Tror ni Ryssen jublar nu när det blev en NATO-motståndare som vice president kandidat 😱😱😱😱. Hopas Bilden "reder ut" detta.
Användarvisningsbild
av Allinug
Tillverkning av registreringsskyltar har blivit en het fråga:
” Transportstyrelsen strider i domstol för att svenska registreringsskyltar ska få tillverkas av ett bolag med kopplingar till den ryska statsledningen, kan DN avslöja.

Går affären igenom riskerar känsliga fordonsuppgifter att gå rakt in i rysk underrättelsetjänst, enligt försvarsexperter.”

https://www.dn.se/sverige/transportstyr ... -ryssland/

Detta verkar ju, om möjligt, ännu mer korkat än att bevilja bygglov för bygge av en rysk kyrka med tillhörande konferenslokaler precis bredvid flygplatsen…

Då får ryska statsledningen tillgång till alla data om våra vrålåk och pärlor. :-o Och uppgifter om andra samhällsviktiga fordon…

Transportstyrelsen visste inte om de ryska kopplingarna, men nu finns väl risken att domstolen säger att upphandlingen gått rätt till…
av Lövet
Fast själva skyltillverkningen har ju inget informationsvärde. "Tillverka en skylt med text ABC123".
Ibland blir jag tokig på alla dumrubriker som tidningarna hittar på. Datadriften som Transportstyrelsen klantade till för några år sen - den var däremot farlig.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Man kan iof tycka att det kanske går att skramla fram ett bolag utan koppling, men man är inte insatt heller.
av Lövet
Jag tycker inte heller tillverkningen ska ha kopplingar till Ryssland så det är sagt. Vi vi ska inte bidra med ett öre till en skurkstat.
Användarvisningsbild
av GLIZ
lennarte skrev:Tror ni Ryssen jublar nu när det blev en NATO-motståndare som vice president kandidat BildBildBildBild. Hopas Bilden "reder ut" detta.
Är inte morståndare till NATO men anser att läget att ansluta sig till NATO är illa valt. Det skulle gjorts för 20-30 år sedan, att göra det nu kan göra det svårt att synka verksamheter som ska sammarbeta. Tror viserligen inte att Ryssland i första läget kommer att anfalla oss men det finns fler än Ryssen. Fruktar mer någon nation som smyger på medans blickarna är på annat håll.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Allinug
Märkligt det som sker nu när Ukraina går in i Ryssland och kontrollerar 1000 kvadratkilometer rysk mark. Man får se hur ryssar i alla åldrar evakueras från områdena.

Undrar vad som kommer att hända härnäst? Ryssland känns lite väl passivt i sitt försvar.
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag kan tänka mig att dom tömmer området på civila ryssar för att kunna lägga en massiv bombmatta över det område som Ukraina "håller".
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Inte alls märkligt.....

Det funkar ju inte om Ryssland får sitta i lugn och ro och säkert med alla sina vapenfabriker, lager, produktion, försörjning osv på sin sida gränsen helt fredat medans man bombar sönder allt i Ukraina som vatten, El, Skolor, Mat, Sjukhus, Afflärer, Civila, bostadsområden osv.

Man måste ju ta kriget till Ryssland och tvinga dem att börja anvönda sina resurser inuti Ryssland och på så sätt tvinga dem att minska sin terror i Ukraina.

Krig avgörs inte bara vid fronten, det som händer bakom är lika viktigt
av Lövet
Allinug skrev:Undrar vad som kommer att hända härnäst? Ryssland känns lite väl passivt i sitt försvar.
Det vi ser nu är snarast resultatet av att Rysslands "militärmakt" har visat sig vara ett luftslott. Det är en samling gamla fyllon med utrustning från 70-talet som hasar omkring. Detta funkar om man ska ligga still i en skyttegrav men det fungerar inte alls om man ska göra stora samstämmiga förflyttningar vilket är det som krävs nu för Ryssland. Till detta ska läggas kulturen i den ryska militären - tar du egna initativ och lyckas så händer ingenting - tar du egna initativ och misslyckas så straffas du direkt. Så inga befäl vågar göra något på egen hand utan direktiv uppifrån. Vi såg detta under Wagnermyteriet också, de första dagarna står militären i princip bara och tittar på eftersom man inte fått några order vad man ska göra. Det enda ryska militären klarar av att göra är att skjuta sönder civila städer. Inget annat.
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 146

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]