Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vilket lag håller du på?

Leksand
8
36%
AIK
2
9%
Växjö
1
5%
Mora
1
5%
Almtuna
3
14%
Västerås
Inga röster
0%
Björklöven
2
9%
Troja/Ljungby
2
9%
Malmö Redhawks
1
5%
Sundsvall
1
5%
Oskarshamn
Inga röster
0%
Bofors
1
5%
Användarvisningsbild
av bjompa
Idag kom de ett brev från Leksand, undra va de innehöll....

Jo kvalseriebiljetterna... Trevligt..
Användarvisningsbild
av TheBree
Ja säsongen är slut för Troja! :( Och det var som alla har sagt grymt strongt av Troja att uppnå de höga målen som lagledningen och styrelsen hade satt upp. Många skrattade säkert åt dem i början. Men allt efter som säsongen gick så förstod folk att kanske kunde det gå vägen ändå. Vilket det också gjorde! Och att de sen fick Lakers i PO1 var ju mer än välkommet. Tuffa täta matcher mot Lakers hade ju under säsongen resulterat i en förlust och 2 vinster för Troja. Plus det att derby är derby och då kan alltid allt hända! Vi förlorar en match hemma som vi borde vunnit. Matchen var jämn men man ska inte tappa en tävlingsledning med 4a minuter kvar, otur eller inte så hade Troja jätte svårt att komma tillbaka in i matchen och i förlängningen var matchen redan avgjord. Tyvärr, var också PO1 avgjort när Lakers gör det avgörande målet i förlängningen. Lakers kunde spela avslappnat på hemmaplan igår och Troja var tvungna att vinna. Vilket jag också trodde att de skulle göra. Troja tappar försvarsspelet helt och hållet i första perioden. Backarna var ingen höjdare och därför fick inte Sandahl den hjälpen han behövde. Andra perioden såg bättre ut. Troja gör 2-1, lakers gör 3-1, 3-2, 4-2. Inför tredje kändes matchen rätt körd. Men troja lyckas skapa ett bra tryck och snart sitter 3an i nätet. Helt plötsligt vändes allt och vi kände att vi kunde vinna skiten! Troja skapar ett enormt tryck i 6-7 minuter och vi väntar på att det ska ringa. I första anfallet på 5 minuter gör istället Lakers 5-3 och matchen är körd. Den slutar 7-3 efter ett försök att plocka målvakten efter 6-3.

Fast det var ingen som hade förväntat sig att Troja skulle ta sig till kvalserien. Men när vi fick veta att Lakers skulle stå på andra sidan så tändes ändå ett stort hopp om vidare spel. Men Lakers var bättre sett över dessa två matcherna och jag önskar dem all lycka i vidare spel. Dock önskar jag dem inte en plats i Elitserien, för jag vill fortfarande ha kvar de täta och spännande derbymatcherna. Nästa år kunde det sitta fint med en Elitserieplats för Lakers. Men då ska Troja med!

Vill tacka gubbarna för säsongen och jag hoppas att vi ses nästa säsong för "Vi är Röd o Vit, tillsammans är vi Troja, och ni ska passa er, för vi är oslagbara!"
Användarvisningsbild
av bjompa
Ja skulle tro att Almtuna tar sista platsen, känns som att dom kommit igång igen..

1600 pers i *ora är väl inte så dåligt me tanke på att dom har 20 supportrar..
Nej då, de är riktigt pinsamt.
Hmmmm... nu börjar de dra ihop sej för kval... de börjar på fredag...
Kvalserieångesten har börjat komma på allvar nu...

Almtuna tror ja fixar kvalplatsen idag, men kollar man statestiken så är de bättre växjö tar platsen för aik har svårare för dom.. hehe..
Sen är ju växjö ett lag som ibland kan vinna mot vilket lag som helst vilket kan vara roligt i en kvalserie.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

@fjohan82 , Prydligt är ordet jag tänke[…]

Generator laddar ej batteriet

Om du mäter mellan jord och pluspolen på[…]

Det var ju lite roligt att den här tråd[…]

Ny Kartuppdatering