Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Cicaro
Hehe, ni har fått mer än oss, du vet när det kom 5 dm hos dina krokar? Jag kunde inte förstå varför kollegorna var sena till jobbet, den natten hade vi(solna) bara fått någon cm :P

=P
Användarvisningsbild
av Ticken
Det är värsta kaoset här, ingen vits att ens ta ut bilen nu lixom. Oplogat överallt.. Kan tänka mig att det är kaos hos dom där stackarna som försöker få ordning på det där..

/Ticken
av Lazy
Cicaro skrev:
~Kalle~ skrev:Man hör på radion att det är snökaos neråt landet :lol:
Inte så konstigt, mötte saltbilar men inte plogbilar... När det ligger 3 dm modd på motorvägen!? :-O)
Körde mellan Stockholm -Uppsala idag, såg 3st. saltbilar och en plogbil, borde vara tvärtom när det vräker ner snö.
av Cicaro
Ynot skrev: Körde mellan Stockholm -Uppsala idag, såg 3st. saltbilar och en plogbil, borde vara tvärtom när det vräker ner snö.
Skandalöst, men tyvärr vardagen i mälardalen... heder åt de krakarna som röjer nu dock, det är inte deras fel att det är för få anställda som röjer...
av Larzan
Borde vara lag på att plogen ska vara i backen så fort det snöar och när entreprenörerna ska förflytta sig mellan områdena.
Borde väl kunna loggas med gps och tryckgivare m.m. vart varje enhet har plogat.
av Cicaro
Jag vet inte hur vägverket gör i stockholm men söderut där jag kommer ifrån så gick all kommunens snöröjning på upphandling, billigaste vann oavsett om den som la anbudet hade möjliget rent fysiskt att faktiskt ploga, blev det oplogat blev det ju billigare för då utgick viten(vilka inte översteg lönen för området). Vilket gjorde att en bonde med en traktor kunde ha ett område stort som halva södertälje att klara av med en traktor och sig själv... Inte konstigt att det blir kaos då.

Sen är det allmänt känt att egenföretagare som kör själva inte lägger ner plogen ordentligt utan håller den en bit upp för att spara på plogstålet(till skillnad från de som jobbar åt kommun/vägverk där det slår blixtar om plogen).

Övervaka plogarna tror jag inte hjälper, tror problemet ligger betydligt högre upp i kedjan än de som sitter bakom ratten... Skulle deras avtal säga att de ska ploga så skulle de ploga...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det var lite smått kaosartat idag, såg en Volvo 240 som kört i diket vid en starkt trafikerad väg samt en v70 där halva fronten hängde, troligtvis krockat.

Jag körde med dimbakljuset på idag, kraftig snörök var det!
Användarvisningsbild
av buddha88
Nu finns d typ 10 cm snö, inte så mycket men allt ser så mycket bättre ut ute nu, -10 skadar inte heller vinter känslan, men vissa fattar ju inte o hålla avståndet nu när d e så halt på vägen, farsans nya S60 -09 vart påkörd bakifrån av en 850 som körde lite för nära, sjukt irriterande, men sånt händer :twisted:
av Lazy
buddha88 skrev:Nu finns d typ 10 cm snö, inte så mycket men allt ser så mycket bättre ut ute nu, -10 skadar inte heller vinter känslan, men vissa fattar ju inte o hålla avståndet nu när d e så halt på vägen, farsans nya S60 -09 vart påkörd bakifrån av en 850 som körde lite för nära, sjukt irriterande, men sånt händer :twisted:
Ja,det är många tomtar ute i trafiken just nu som inte fattar att anpassa avståndet till bilen framför när väglaget är vinter.
Användarvisningsbild
av StringerBell
buddha88 skrev:Nu finns d typ 10 cm snö, inte så mycket men allt ser så mycket bättre ut ute nu, -10 skadar inte heller vinter känslan, men vissa fattar ju inte o hålla avståndet nu när d e så halt på vägen, farsans nya S60 -09 vart påkörd bakifrån av en 850 som körde lite för nära, sjukt irriterande, men sånt händer :twisted:
Det är därför man kör med dragkrok på vintern!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 190
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar