Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjompa
Vi har hellas kylboxar i lastbilarna, dom går ju både på 12 å 24 volt. Dom blir iaf kalla som fan å inte tar de lång stund heller.
Användarvisningsbild
av Brainy
Larzan skrev:Ja,599kr.
Nästan så man skulle köpa en till, bara för att den fungerar. :oops:
Jag svänger in i eftermiddag och köper en! Hoppas man inte behöver volvokort, isådanafall blir det köp senare.
av Cicaro
Brainy skrev: Jag svänger in i eftermiddag och köper en! Hoppas man inte behöver volvokort, isådanafall blir det köp senare.

Har du volvokort räcker det att uppge regnr på din bil så hittar dom dig i databasen :-)

Iaf brukar det vara så när jag varit in och handlat utan kortet med mig...
Användarvisningsbild
av Brainy
Hehe, för er som inte har bilia i stan så säljer alla skoda åf i sverige kylboxen som Larzan tipsade om (Mobicool t26) för 549kr under juli :twisted: :roll:
Användarvisningsbild
av Brainy
La i 6 eller 7 öl samt en flaska skumpa. Plockade upp dem ur källaren och upplevde burkarna som svala. Så inga 27 grader.

Nu har den gått i 2h. Har jag för höga krav när jag inte är imponerad? :roll:

Bild

Nog för att jag hade haft 20 grader i bilen och 7 graders sänkning därifrån hade varit bättre samt att jag antagligen aldrig skulle lägga in något som inte legat i kylen innan. Men... ? Var iofs litegranna som åkte in, boxen i första inlägget testades helt tom.

Väntar i några timmar till och ser om den närmar sig de där 20 graders sänkning från yttertemp som utlovas.

Tystheten är väl relativ. Jag lär inte höra den i landsvägsfart när den står i skuffen. Men här inne så låter det som jag har microvågsugnen igång :)

mvh
Anders
av *pettson*
Dom enda boxar som kan lösa ordentlig kyla är kompressorboxar. Alltså teknik likvärdig ett vanligt kylskåp. Absorbtionstekniken med reaktionsteknik räcker inte till (vanlig kylbox). Problemet blir väldigt tydligt när bilen varit parkerad i 35-40 minuter i sommarsolen. Du har då 50 grader i kupen och boxen tar som bäst ned innehållet till 30plusgrader. Frågan är var man hittar en normalt prissatt box med kompressor? Menar drygt 4000 och uppåt är inte nåt pris man liksom kastar sej över.
Användarvisningsbild
av Brainy
17.2 grader nu. Dvs de senaste 2 timmarna har det sjunkit 3 grader... :cry:

Ska jag använda den där så kommer jag verkligen bara kunna stoppa i saker som redan är genomkylda.

/Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Brainy skrev:La i 6 eller 7 öl samt en flaska skumpa. Plockade upp dem ur källaren och upplevde burkarna som svala. Så inga 27 grader.

Nu har den gått i 2h. Har jag för höga krav när jag inte är imponerad? :roll:
Men det är fortfarande Clas Olsson boxen du pratar om nu eller?
Funderar nämligen på att köpa någon kylbox till min semesterresa i sommar så det kunder vara intressant.
20 graders sänkning skulle jag vara nöjd med. I och med att man har AC så borde man ju då kunna få ca 10 grader i boxen vilket jag tycker är okej för att få nåt kylt att dricka... om den nu håller vad den lovar dvs.
Användarvisningsbild
av Brainy
14 grader nu. 6h sedan. Tog dock ur en öl och den kändes riktigt sval och god. Så frågan är om det är termomtetern som ljuger :???:
Får köpa en ny imorgon och testa om de visar lika!

Nej Thomas. Classeboxen lämnade jag tillbaka för 4 år sedan ;)

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]