Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag hade en Skoda Felicia 1,6. Den hade golfmotor och är sjukt snål, billig i skatt o försäkring. Hittar du en som är gubbkörd och bra med lite rost så den är att rekomendera. Kombin är faktiskt sjukt bra att lasta i tack vare djupet i skuffen. En fullstor tvättmaskin går in utan att fälla sätet, ganska bra faktiskt. Tar du en diesel vilket jag också haft så åker du gratis speciellt om man åker 3000 mil om året, max 0,5, billig i skatt o förs.
Mvh Clas
Jag har också haft en Skoda Felicia, fast en diesel. Inget fancy, rostig och slö som f-n men löjligt billig att puttra runt i. Min landade på 12:20/milen och då räknade jag med varenda spänn jag lade på under dom 3000 milen jag körde den. Den var hyfsat bekväm men det kändes som att man satt i en sillburk mellan långtradarna på motorvägen, därför såldes den i somras. Och det bästa av allt egentligen, den klickade ALDRIG. Tog mig till jobbet varenda dag utan minsta knot.
Ja det är ju en bil som inte är så ljudisolerad, mycket plast men billiga delar. Det mesta finns på Biltema annars Mekonomen, små däck som är billiga. Vill man ha en billig bil men som har lite tysk kvalitet är denna bra. Skoda Octavia är ju också billiga, mer ombonade och komfortabla men där vet jag inte driftsekonomin, men mycket delar från Passat. /Clas
En Toyota Yaris kanske. Mina föräldrar som alltid innan kört äldre volvo bytte till en yaris -01 som de hade några år och aldrig hade några större problem med. Nu har de bytt till en nyare yaris -08
Användarvisningsbild
av wissel
Jag som trodde jag läste det mesta...men icke så.....
Herre min skapare.... :???:
Ge " Kärringen" en MC utan Hjälm.....billigt
Användarvisningsbild
av Vojje
Chrysler Voyager tycker jag är en lagom pendlarbil. Grand Voyager är i största laget. Använd "Grand" till släktresor, IKEA och semester.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]