Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av perhall
VolvoB20 skrev:Dessa grabbar klarar det med en hejdundradne stor fläkt..

+1000 hk, 0-280 km/h på 8 sek ur Volvos klassiska Volvo 5:a ......

Polestar släng dig i väggen :mrgreen:
tur det inte sitter energy-däck på den...
Det går nog bättre utan Energy däck dom har ju inget mönster alls alltså så måste det vara lågt rullmotstårnd, en miljö bil med andra ord, vill oxå ha en sådan miljö bil.

Tråd skaparen har tydligen en S80 4.4 som han har problem med, hur många S80 har han egentligen, 74år kan han köra överhuvudtaget. :???:
av vadfan
Bilnörden skrev:Det går nog bättre utan Energy däck dom har ju inget mönster alls alltså så måste det vara lågt rullmotstårnd, en miljö bil med andra ord, vill oxå ha en sådan miljö bil.

Tråd skaparen har tydligen en S80 4.4 som han har problem med, hur många S80 har han egentligen, 74år kan han köra överhuvudtaget. :???:
Jag har 3st S80
En S80 4.4 V8 AWD -10
En S80 T6 -11
En S80 2.9 -99 Med 74000 mil på mätaren

Sen har jag en XC90 -06 D5 chippad för att dra husvagnen
En C70 T5 för de varma sommardagarna
En 740 limousine endast 54000 mil på mätaren helt original och rostfri
Till sist så har jag en ny renoverad amason i garaget för att titta på.

Helt enkelt så gillar jag S80. Anledningen till att jag har 3 är att frun kör 99:an Jag kör 11:an vanligtvis och -10:an är till för att lyxåka. Min son brukar också vilja låna en bil ibland och då är det bra att ha 3 st S80. Men har faktiskt funderat på att sälja av XC 90:in och köpa en XC60 ist då de är grymt snygga.
av Droopy
vadfan skrev:God kväll. Det är nämligen så att jag har en turbo över från ett projekt som inte blev av. Närmare bestämt en turbo från en Volvo FH16. Jag funderar på om motorn och lådan klarar av effekten samt om det blir någon effekt förbättring öht. Men turbon är ju lite större så någe bättre borde den bli. Vad tror ni klarar drivlinan av detta eller är det bara som att be efter motorras. Bilen är ju fortfarande hyfsat ny så man vill ju inte tabba sig.

Utan att gå in närmare på detaljer så vågar jag påstå att du kan lägga den planen på hyllan, iaf om du ämnar att fortsätta använda bilen till vardagskörning på allmän väg.
av aka06iah
Är det världens första face-rape på JagRullar? :)
av perhall
aka06iah skrev:Är det världens första face-rape på JagRullar? :)
Vi är många som funderat på samma sak... kanske är fredrik & filip som ska testa vad vi går för. /PH
tompathepilot skrev:En Garrettsnurra från en FH kommer aldrig funka, du måste ha en Holsetturbo från en Scania 16litare. Springa och köp, borde vara "bolton". :mrgreen:
"Bolt on" eller "Bolton"..?
Bild
Bolton

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]