Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vojje.
Du bör veta att jag gillar dina "friska" inlägg. Du påminner om mig själv då jag var ung. Typ 40-50.
Ibland tjyvas jag. Men inget illa menat. Hoppas Mod lägger sig inte i här ;-)
Hade en 405 Mi16 4x4 -90, hade stora problem me den! De va elfel, torsionstavarna, kamremsras, resulterade i beg topp, tappad komp i 2 och 4:ans cylinder, beg block handlades. I ordning skrev ja nu!
4-krafset höll min tid som ägare.
Nu avregistrerad efter sista ägaren i Ludvika!

Annars en förbannat rolig bil! Snygg oxå för den delen!

Nyare bilar är säkert bättre nu....
Rolig är jag och min kompis ;-)
Min bil ska fungera utan att kosta multum. Varför köpa ek bil för 250000 som kostar 500000 efter 5 år om jag kan direkt köpa en problemfri för 350000?
Jag har ägt 4st. Två st 605 och två st 406. Alla med v6:or, de tre senaste med nya motorn.
Har varit nöjd med allihopa, inget strul med dem. Professionella mekaniker på verkstaden som tydligen haft koll på vad de sysslar med. Visst, ett par verkstadsbesök blev det väl: lite slitdelar och service.

Pigga och roliga att köra, otrolig komfort och ligger bra på vägen.
Jag älskar franskt :wink:
Jag har ägt en Peugeot 309 XS -91. Köpte den -93 och hade den t.o.m -97.
Rolig bil utan större fel. Pigga motorer är oftast Peugeots kännetecken.
Det största problemet var för hårt dragna lättmetallfälgar. Men det fick bilförsäljaren stå för.
Den största utgiften var en omlackering av motorhuven, fast det var inte Peugeotens fel :(

(Läser man detta forumet så undrar man om svensk kvalitet ;) )
Frågan är vad är nya bilar?
FOM 2005 har Peugeot problem med all elektronik.
Har kört några peggar men kommer inte överens med med deras koppling /växellåda.
Syrran har nyligen köpt en cittra c5, kände direkt jag satte mig i den att ush denna bil skulle jag aldrig kunna äga....rattnav som står stilla och svävande mätarnålar i form av "pilar" Nu blev det lite OT pegga men samma franska skit.

Sen lägger sig moddsen i överallt där anmälningar kommer in om störande beteende :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]