Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jag har en elektrisk 220v knackande dragare med 210nm vridmoment, den räcker inte för att dra loss bultar som är dragna med tryckluft. 1000 lb-in får jag till 112nm.

Pensionera inte fälgkorset riktigt än :wink:
av qwerty
andreas_lofgren skrev:Jag har en elektrisk 220v knackande dragare med 210nm vridmoment, den räcker inte för att dra loss bultar som är dragna med tryckluft. 1000 lb-in får jag till 112nm.

Pensionera inte fälgkorset riktigt än :wink:
Har samma erfarenhet av elektrisk dragare jag också.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har ni testat en elektrisk dragare på en fjäderspännare. Kan ju säga som så att den börja ryka och dog rätt fort :lol:
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag kör med en sådan här:

Bild

Underbar. Bara att veva. Krävs en 3 årings muskler på sin höjd.
Användarvisningsbild
av vetten
Endast ett vanligt fälgkors är det som gäller när man drar åt och iofs också när man lossar om dom sitter för hårt, mutterknackare funkar bäst vid borttagning, men efterspänningen, ja den gör jag alltid med det gamla hederliga fälgkorset.
Av erfarenhet vet man hur hårt dom ska dras :-O)
Så har jag lärt och jag är ju också en gamal gubbe i 60årsåldern :-DD
Användarvisningsbild
av Ravi
vetten skrev:Endast ett vanligt fälgkors är det som gäller när man drar åt och iofs också när man lossar om dom sitter för hårt, mutterknackare funkar bäst vid borttagning, men efterspänningen, ja den gör jag alltid med det gamla hederliga fälgkorset.

Orkar du det :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Använder momentskaft när jag drar åt hjulskruvarna. Sen går det jättefint att lossa de med det ca 30-40cm långa skaftet som följer med bilen..

/Kalle
av Amarace
vetten skrev:Endast ett vanligt fälgkors är det som gäller när man drar åt och iofs också när man lossar om dom sitter för hårt, mutterknackare funkar bäst vid borttagning, men efterspänningen, ja den gör jag alltid med det gamla hederliga fälgkorset.

Själv har jag 20 år till den åldern :) Men jag tycker precis som du, jag kommer aldrig att överge fälgkorset. Har ett antal liggandes (gamla som är bra kvalitet) så brist får jag aldrig på dom :)
För att släppa på muttrar/bultar som sitter hårt har jag även ett långt skaft med hylsa (har aldrg misslyckats att få loss en mutter med det).

(sen har jag både tryckluft och elektrisk muttermaskin, men dom används faktiskt inte så ofta, mest för att släppa på muttrar/bultar)
Stefans 968

Slipgrund och första lager färg. IMG_12[…]

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]