Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
Men man kan väl inte leva så indirekt med 7 promille,,,,läste artikeln , måste vara nåt fel ....tycker det låter väligt skumt att han kunde hitta nyckeln, starta och sedan köra iväg....man kan inte stå på benen med 7 promille...låter som nånting lurt med detta...
Användarvisningsbild
av Loner
G-kraft skrev:Men man kan väl inte leva så indirekt med 7 promille,,,,läste artikeln , måste vara nåt fel ....tycker det låter väligt skumt att han kunde hitta nyckeln, starta och sedan köra iväg....man kan inte stå på benen med 7 promille...låter som nånting lurt med detta...
Många år av spritmissbruk gör att kroppen anpassar/vänjer sig, händer ju då och då att man får lösa om dessa alkoholister som har dessa nivåer, var det inte nån i tyskland för nått år sedan som rrattade runt på järnvägsspåret med 13 promille?

/L
av matzen10
I mitt arbete så träffar jag på klienter som har kring 5-5,5 promille och de uppträder på ett sätt som jag skulle kalla "salongsberusade"..
Lång tids övning och färdighet ger en hög tolerans.

M V H
---> Matz
av carson
Han måste verkligen lida av mycket grav alkoholism :(
Tyvärr år det en bra bit över 20000 bilförare som dagligen kör påverkade av någon substans på våra svenska vägar.
Användarvisningsbild
av VS60
matzen10 skrev:I mitt arbete så träffar jag på klienter som har kring 5-5,5 promille och de uppträder på ett sätt som jag skulle kalla "salongsberusade"..

M V H
---> Matz
Jag hörde, om patienten har 4 – 5 promille, så skickas han eller hon på intensiv terapi, det väll inte många som överlever dessa 4 – 5 promille även de personer som hade lång sprit missbruk.
av matzen10
VS60 skrev:
matzen10 skrev:I mitt arbete så träffar jag på klienter som har kring 5-5,5 promille och de uppträder på ett sätt som jag skulle kalla "salongsberusade"..

M V H
---> Matz
Jag hörde, om patienten har 4 – 5 promille, så skickas han eller hon på intensiv terapi, det väll inte många som överlever dessa 4 – 5 promille även de personer som hade lång sprit missbruk.
Nja, så hög promillehalt får alkoholoister bara i kortare toppar. De flesta sägs "surfa" på ca: 3 promille. Men visst tar det tid för levern att bryta ner alkoholen, och har man druckit kraftigt 14 dar i sträck så blir det ju lite "överskott" som cirkulerar runt i blodet, i väntan på att levern ska hinna ikapp!
Där jag jobbar (låst beh.hem för missbrukare) är det inte ovanligt att en klient kommer in och inte druckit något på 4-6 timmar och ändå blåser 4 promille.
Sen beror det ju på vad denne druckit. Det finns ju de som dricker T-Röd, spolarvätska, rakvatten osv... Det tar lite längre för kroppen att återställa men ger liknande kick (förgiftning) som t.ex. sprit. Uschiannemej..

---> Matz
Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]

Med tändningen på borde du ha konstant[…]