Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Camel skrev:Jag köpte denna nätadapter förra året hos Classe:

(Klicka för större bild)
Bild

Nätadaptern har 100-240 VAC 50-60 Hz in och ger 13 V 8,5 A ut i ett vanligt cigg-uttag av biltyp.
Tyvärr verkar den inte finnas i årets Classe-katalog men den borde ju finnas på andra ställen. Hade nr 36-1767.
Kostade några hundralappar.
Den är ok med.
NisseHult skrev:En ringkärnetrafo är en transformator som går runt i en ring som en innerslang till en bil eller så.
Då slipper man ha en järnkärna på 28 kilo eller nå´t i transformatorn.

Och jag som trodde att du skulle undra över trissan...
:)
Ok, hur stor är en sån enhet? Lätt att bära med sig? Då får jag väl undra över trissan också?! :)
Camel skrev:Jag köpte denna nätadapter förra året hos Classe:

(Klicka för större bild)
Bild

Nätadaptern har 100-240 VAC 50-60 Hz in och ger 13 V 8,5 A ut i ett vanligt cigg-uttag av biltyp.
Tyvärr verkar den inte finnas i årets Classe-katalog men den borde ju finnas på andra ställen. Hade nr 36-1767.
Kostade några hundralappar.
Jag mailade Clas Ohlson och de är slut i lager, därav finns den inte på nätbutiken. Kan däremot finnas kvar i någon butik. De skulle dock få in fler i februari..
Kimsv skrev:Ok, hur stor är en sån enhet? Lätt att bära med sig? Då får jag väl undra över trissan också?! :)
För stor och klumpig för att ha med sej i en ryggsäck då kylflänsarna är ganska stora.
Sedan måste den byggas in i en låda också.
Då är det bättre att du tar en datortrafo istället.
Där har du styrka, fläkt och låda i en färdig enhet.

Trissan är en transistor som övervakar transformatorn på ena eller andra sättet.
Om du tar ett agg från en dator så de till att det är ett XT-agg, förra generationens agg, eftersom den nya generationens agg aktiveras genom en switch på datorns moderkort vilket säkert kan lösas på något sätt men varför krångla.

Mvh GK
OBD P0121

-01 Hmm är det Marelli-spjällhus p&arin[…]

Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]