Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av anp
Danneman skrev:*klipp*

Men jag tror polisen är ute efter lite andra sorters trafikanter på vägarna i första hand.
De borde vara det, men med tanke på hur det satsats på kameror mm så undrar man ju.
Fortkörare är en väldigt bra kassako som ger mycket lite efterarbete jämfört med ex,vis rattfyllon mm
Användarvisningsbild
av eldaria
Danneman skrev:Jag för min del är ingen "Fart-dåre" men ändå så har jag:
1. ingen reg-skylt i fram
2. Laservarnare

Allt för att slippa kameror + laser när jag "råkar" köra Ex. 83 Km/h på 70 Km/h väg
Och visst... det är ju inte lagligt.
Men jag tror polisen är ute efter lite andra sorters trafikanter på vägarna i första hand.
Ja bra du inte bor i Holland,
Här har dom Kameror överallt, Jag har 30km till jobbet och passerar 2 eller 4 kameror beroende på vilket håll jag kör.
Sen hittatde dom ut av at med Kameror som tar bilder framifårn, fångar dom ju Motor Cycklar med, så här vände dom alla kameror så dom tar bakifrån.

Och vist ja, att fattas en skylt fram eller back, så får du böter.
At tas på bar gärning med en laser varnare, kostar vist mer är fart böter, plust at dom tar den ifrån dig. :S

Men I holland har Polisen ju också kvoter dom måste upfylla, totalt löjligt.
av anp
eldaria skrev:
Danneman skrev:Jag för min del är ingen "Fart-dåre" men ändå så har jag:
1. ingen reg-skylt i fram
2. Laservarnare

Allt för att slippa kameror + laser när jag "råkar" köra Ex. 83 Km/h på 70 Km/h väg
Och visst... det är ju inte lagligt.
Ja bra du inte bor i Holland,
Här har dom Kameror överallt, Jag har 30km till jobbet och passerar 2 eller 4 kameror beroende på vilket håll jag kör.
Sen hittatde dom ut av at med Kameror som tar bilder framifårn, fångar dom ju Motor Cycklar med, så här vände dom alla kameror så dom tar bakifrån.

Och vist ja, att fattas en skylt fram eller back, så får du böter.
At tas på bar gärning med en laser varnare, kostar vist mer är fart böter, plust at dom tar den ifrån dig. :S

Men I holland har Polisen ju också kvoter dom måste upfylla, totalt löjligt.
Hur kan motivera en kvot, vad gäller trafiksäkerhet!?

Jag jämför direkt, och kanske felaktigt med säljare som har lön baserad på försäljning då.
Och hur rimligt verkar det då det handlar om trafiksäkerhet?
Användarvisningsbild
av eldaria
anp skrev:Hur kan motivera en kvot, vad gäller trafiksäkerhet!?

Jag jämför direkt, och kanske felaktigt med säljare som har lön baserad på försäljning då.
Och hur rimligt verkar det då det handlar om trafiksäkerhet?
Precis vad jag sa när jag hörde om det...

"Jahopp grabbar, nu närmar vi oss slutet av månaden och vi fattas att skriva ut 200 böter..."

Hmmmm...
av carson
Staten behöver väl dra in mera pengar till statskassan,undrar om dom har tagit hänsyn till att alla hastighetsmätare inte går exakt lika!!? :roll:
P.S Det var väl inget fel på 10 km gränsen,eller?
Användarvisningsbild
av ML
Montera nummerskylten under kofångaren lite vinklad in under, så syns den framifrån men ej snett uppifrån.

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]