Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av NCR
Mina åkte på i morse i alla fall. Underbart!
av Jocke B
Jag satte dit mina sommardäck på bruksbilen förra torsdagen... Sommarbilen har inte kommit ut än, men sommardäcken är ju redan på den bilen :lol:
Användarvisningsbild
av G-kraft
Visste inte att det va så viktigt med vax för fälgar...Finns det nån speciell väg man borde gå gällande vaxning, hur gör man !?
är det bara att spruta och låta det härda, sedan tvätta av !?

Här nere i malmö är det ingen snö alls, så att det är dags för sommar fälgar :)
av NCR
Brainded skrev:Här snöade det inatt och plogvallarna är fortfarande höga, sommardäcken känns väldigt avlägset.

/Anders
Jag var just ute i trädgården i det sista solljuset och lyssnade på en Koltrast...:)
Användarvisningsbild
av Danneman
mina är vaxade och klara! jag vill ju så gärna slänga på dom men det är lite tidit här iaf. 1 vecka till, max ! Sen åker dom på.
Jag använde smartab´s skandinaviskt hårdvax.
Räcker det att bara dra på 1gång ?!
av jbl
Ja det räcker med en gång. Men gillar du att vaxa så skadar det inte med ett till lager. Låt det gärna sitta kvar några timmar innan du polerar bort det.
Användarvisningsbild
av VS60
Mina fälgar är hemma, på däck får vänta en vecka till. Såg många bilar som stådde utanför lokaldäckfirma, pappa bytte till sommar däck idag, jag får väll vänta 2 veckor till innan jag skruvar på sommar hjul. Vill inte riskera man vet ju aldrig, det där med vädret, endå det är +2 här i Sthlm under natten, och jag jobbar nätte tid. Vill inte att det upprepas som före året, det var soligt och fint, bytte till sommar hjul, gick upp 1 på natten såg genom fönstret det snöar, fick springa till garaget och skruva vinter hjul igen, Cool. Som sagt ska vänta 2 veckor till.

Danneman vart köper man smartab´s skandinaviskt hårdvax, tänker också vaxa mina fälgar.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag fick mina däck idag, men jag väntar nog en 3 veckor till. Varför köra med sommar däck när det fortfarande finns sirk för snö & minusgrader?
Användarvisningsbild
av Danneman
VS60 skrev:Mina fälgar är hemma, på däck får vänta en vecka till. Såg många bilar som stådde utanför lokaldäckfirma, pappa bytte till sommar däck idag, jag får väll vänta 2 veckor till innan jag skruvar på sommar hjul. Vill inte riskera man vet ju aldrig, det där med vädret, endå det är +2 här i Sthlm under natten, och jag jobbar nätte tid. Vill inte att det upprepas som före året, det var soligt och fint, bytte till sommar hjul, gick upp 1 på natten såg genom fönstret det snöar, fick springa till garaget och skruva vinter hjul igen, Cool. Som sagt ska vänta 2 veckor till.

Danneman vart köper man smartab´s skandinaviskt hårdvax, tänker också vaxa mina fälgar.

Jag köpte mitt vax på "Micro" i Uppsala, Micro har deras produkter :)

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]