Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Kanske någon som har fler bilder?

Själv såg jag två parkeringsvaktbilar stående minst en timme på en busshållplats och dom tog upp drygt halva bussfickan. Tänkte ta en bild och skick till P-bolaget men jag var lite för trött då tyvärr ?:-/ så skippade jag att fota.
av Larzan
varför klämmer man sig mellan två bilar medans minst 6 andra parkeringsrutor är tomma runt omkring?
Såg det idag. Killen hade t.o.m. svårt att ta sig ur bilen som klämde sig in.
Hur tänkte man då?
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Larzan skrev:varför klämmer man sig mellan två bilar medans minst 6 andra parkeringsrutor är tomma runt omkring?
Såg det idag. Killen hade t.o.m. svårt att ta sig ur bilen som klämde sig in.
Hur tänkte man då?
Tomt imellan öronen är nog ett av problemen, eller så är dom närhetstörstande, eller så funkar inte deras rattkringla som den ska.
av boney
Bild

I Göteborg när jag sprang Göteborgsvarvet såg jag denna fina parkering.
från motorvägen har de svängt av på en avfart och sedan mitt på avfartsvägen bara svängt av och parkerat.
av Larzan
Parkerade som jag brukar, långt bort ifrån ingången likt så här.
Bild

Men när jag kom ut så hade jag en bil på var sida.
Kunde inte ta en bild när jag kom ut, och glömde fotografera sen.

Men litet "flockbeteende" är det att "här verkar det bra att stå, bäst att stå riktigt nära den andra bilen".

Men denna fina parkering såg vi när vi var i Paris.
Bild
av llesrof
Denna gillar jag.
Bild
Detta måste vara höjden av lathet och nonchalans. Hade idioten bara fortsatt vrida på ratten och kört 5 meter till så hade han smidigt svängt in på den lediga platsen till höger om XC70:n. Men nej, han valde istället att ställa sig bakom den lediga platsen och göra det svårt för andra att passera. Eller, ja, så där överdrivet extra svårt var det väl inte, men ändå, så onödigt och meningslöst. Om han nu av någon anledning, kanske religiösa eller medicinska skäl, inte kunde tänka sig att parkera på en parkeringsplats som normalt folk, så kunde han ju ställt sig någon annanstans där han inte hindrat andra från att begagna sig av denna lediga parkering. Men visst, är det på detta viset man vill framställa, alltså som en genuin ärkeidiot, sig så varsågod. Bilden är tagen i Eksjö.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ilesrof, han kanske fick extrema tryck mot ringmuskeln?
av llesrof
cybermunk skrev:Ilesrof, han kanske fick extrema tryck mot ringmuskeln?
Näe, han skulle köpa en tidning. Men det är klart, man kan ju inte skita utan att ha en tidning att bläddra i :mrgreen:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Larzan och när man kommer ut från butiken vad möts man av då? Jo någon har förmodligen ställt sig ända in till din bil fastän det finns andra platser att välja, jag förstår mig fan inte på folk ibland.

Det är lika dant när jag kör lastbil i jobbet o man ställer sig alltid så att andra ska kunna komma ut och man själv ska kunna köra från platsen på ett smidigt sätt, då händer det oftast att nån idiot ställer dig ivägen ändå så man får snyrra 500varv på rattjäveln för att ta sig där ifrån. Typexemplet är om man kommer på en smal väg o möter en personbil som absolut inte flyttar sig utan tycker att man själv ska in o vända upp asfalten med boggien nån stans.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har en lite rolig bild. Är kanske inte så jättedålig parkering (bilen står ju innanför rutan iaf), men det är lite typiskt. Upplever ofta att de med småbilar verkar ha svårare att parkera dessa snyggt än de med lite större. Borde ju vara tvärt om tycker man.

Bild
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]