Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Grammse skrev:
~Kalle~ skrev:Var det Brainy som hade en jagrullar-cykel, eller var det du Grammse? (HMM)
Det är jag som har en "Jagrullar special edition" :P
Nu blev jag nyfiken, har du nån bild? :)
av *pettson*
:roll: Vätternrundan.. tjejvättern... mtb vättern.. ja alla saker nästan på en gång..
Så bor man i motala med, ett lätt sätt att bli depp. För när cykelfolket får på sej hjälmen så stänger dom av allt och tror på fullaste allvar att det är ett cykellopp. Notera att det är ett MOTIONSLOPP, det har inte statusen cykellopp med avstängda vägar och följebilar. Det betyder att man äger inte hela ena sidan av vägen utan att trafikregler gäller med hänsyn från bägge parter. Det betyder inte heller att man kan slänga ut k**en innan start och pissa i farten när man cyklar i stan som en grupp roade sej med förra året, för att nu inte tala om alla som ändå pissar överallt FÖRE loppet, konstigt nog är det ingen som verkar pissa överallt EFTER loppet, bilar som åkte förbi pissades ned. Inte heller att dom man repar när man tränger sej fram bland bilarna får skylla sej själva. Vi kan notera att rödljus inte verkar gälla cyklister heller. Två år sedan fick en scania se motala på tvären då en grupp cyklister sket högaktningsfullt i alla rödljus. För att inte köra ihjäl dom fick han låsa allt som fanns. Som tack för att dom fick leva fick han några basson och ett antal finger. Det har även hänt otäcka olyckor för att folk tror det är nåt med loppstatus, tjejens fabror fick en cyklist på huven/vindrutan ett år. Cyklisten vinglade ut ifrån MÖTANDE körbana och bara sänkte huvudet och paddlade på, han skulle minsann bli först i gruppen. Akuten däremot blev han först på. Man stångar inte bort en bil med en cykel. Nu hann bilen i stort sett bli stillastående medans cyklisten nådde toppfart in i nosen på den. Han hade ingen förklaring till varför han gjorde så.. Nu för nåt år sedan var det dags igen dock med betydligt värre utgång för cyklisten.
Det är liksom svinen vi är trötta på i stan, inte dom som gör det till en familjegrej att se vad man går för.
Det kommer runt 16000 cyklister med familj och det brukar finnas sådär.. 5? poliser som ska sköta stan PLUS det cyklisterna ställer till med. Poliserna skiter i det mesta och vätternrundans ledning skiter högaktligen i resten så att säga.

Så SNÄLLA.. cykla, ha kul, ta en öl efteråt. Men svina inte och följ trafikreglerna för allas bästa. :wink:
Notera att jag vet att dom flesta cyklisterna faktiskt är trevliga, det är en liten liten klick som ställer till det. Men tyvärr syns den klicken väldigt väl. Det är ju så att alla sportare är ambassadörer för just sin sport. :-)-)
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
Jepp, lika självklart som bilbältet, bussbältet osv.. Kanske bäst för mig också, min faster idiotförklarar alla som inte använder cykelhjälm :wink:

Jag är inte rädd för att ramla och skada mig men man vet aldrig om man blir påkörd, cykeln havererar osv.
~Kalle~ skrev:Jag är inte rädd för att ramla och skada mig men man vet aldrig om man blir påkörd, cykeln haverear osv.

Precis kunde inte sagt det bättre själv!

På min dotters dagis så är vi typ 5 föräldrar som lämnar våra barn med cykel på samma tid varje morgon, och det är bara jag som
har hjälm. Dom tittar på mig som om jag vore dum i huvet när jag kommer med hjälm...
skovde skrev:Använder ni hjälm när ni cyklar? För mig är hjälmen lika självklar som bilbältet....
Använder inte hjälm, men det lilla man har skulle ju behöva skyddas ordentligt (funkar cykelhjälm då).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
OBD P0121

-01 Hmm är det Marelli-spjällhus p&arin[…]

Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968