Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Bärbar dator, säkert att du vill ha via usb-porten? Har du wlan(trådlöst nätverk) hemma?

Jag kör alla mina extra diskar över nätverket så jag når dem från samtliga datorer och utan att behöva koppla in den i datorn vareviga gång jag kommer hem med bärbara.
Isådanafall vill du ha en disk med rj32-ingång så du kan koppla den till routern. Försök undvika NDAS, dvs sådana diskar som kräver att drivrutiner installeras i datorn för att den ska kunna hitta din nätverkshårddisk, det brukar vara en riktig flaskhals. NAS är ett säkrare kort.

Det kostar några kronor extra, räkna på att en 500Gb kostar som en vanlig usbdisk på 1Tb.
Dom större diskanra behöver nätström. En liten 2,5" räcker med USB-uttaget för att ge ström.

Jag har 2 st LaCie, endast för säkerthetskopiering. Båda har funkat perfekt, plus att det är snygg design, vilket är viktigt när dom står framme.

En större disk, typ 1Tb går lättare sönder, plus att den behöver mer kylning så det kommer låta betydligt mer från fläkten.
Brainy skrev:Bärbar dator, säkert att du vill ha via usb-porten? Har du wlan(trådlöst nätverk) hemma?
Nej har inget trådlöst nätverk.

XC90_Executive skrev:Dom större diskanra behöver nätström. En liten 2,5" räcker med USB-uttaget för att ge ström.

Jag har 2 st LaCie, endast för säkerthetskopiering. Båda har funkat perfekt, plus att det är snygg design, vilket är viktigt när dom står framme.

En större disk, typ 1Tb går lättare sönder, plus att den behöver mer kylning så det kommer låta betydligt mer från fläkten.
Okej låter ju lite konstigt att en större lättare går sönder.
Den jag köpte behöver man koppla in i eluttaget och den har även en liten fläkt. Men den låter nog inte mer än fläkten på datorn och sen är det bara när man använder hårddisken som den låter. Är den bara tillkopplad är den knäpptyst.

Tycker den har en ganska stilren design också, som jag gillar.

Bild
Hur kunde jag missa skriva detta :shock: Har för mig att jag skrev det men det måste jag schabblat bort när jag la in bilden eller nåt.

Ja hur som helst, det är en: WD Elements 1Tb. Kostade 1111 kr på Media Markt.
De andra specifikationerna vet jag inte om jag ska vara ärlig. :oops:
Tänkte mest så att det borde vara lättare att göra en större hårddisk mer hållbar och lättare att kyla eftersom det blir lättare att få plats.
Men ja ja, vi får se hur den håller.

Och ja nu vill det till att den håller halmstaden :wink:
Varför skulle en "större" Hdd alsta mer värme än en mindre?
I min hardware monitor så sjönk temperaturen 5 grader(till 28 grader) på hårddiskarna nu när jag bytte ut mina äldre 300 gigabyte seagate diskar mot 2 x 1 tb Samsung. De rörliga delarna är inte mindre rörliga i en 80 gb 3,5" disk så jag förstår inte ritkigt argumentet där?
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]